ارتباط تحولات سوریه با آشتی ترکیه و صهیونیستها

ارتباط تحولات سوریه با آشتی ترکیه و صهیونیستها
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 12:11

مسئولان رژیم صهیونیستی اذعان کردند، از سرگیری روابط رسمی با دولت ترکیه با تحولات سوریه در ارتباط است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر کانال دو رژیم صهیونیستی گفت: "اسرائیل و ترکیه زمینه‌های لازم را برای عادی سازی روابط پس از سه سال تنش فراهم کردند؛ نتانیاهو در صحفه فیس بوک خود دلایل عذرخواهی از مقامات ترک و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای عادی سازی روابط میان آنکارا و تل آویو را مطرح کرده است".
وی افزود: "نتانیاهو گفته است،  دامنه بحران در سوریه رو به گسترش است. سوریه در آستانه تجزیه است و خطر بزرگی که اسرائیل را در این زمینه تهدید می‌کند، دستیابی گروههای افراطی در سوریه به ذخایر سلاحهای شیمیایی این کشور است".
گزارشگر کانال دو رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "از نظر نتانیاهو بهبود روابط تل آویو- آنکارا برای رویارویی با چالشهای منطقه‌ای امری الزامی است".
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری در کابینه جدید نتانیاهو را پخش کرد.
لیونی گفت: "بازگشت روابط دوستانه تل آویو و آنکارا و از سرگیری روابط دوجانبه را تبریک می گویم؛ این رویداد از لحاظ امنیتی و راهبردی برای اسرائیل بسیار حائز اهمیت است".
وی خاطرنشان کرد: "باید ائتلافهای جدیدی را با با اطراف مختلف در منطقه تشکیل دهیم؛ آشتی ترکیه گامی اساسی در این زمینه است".
گزارشگر کانال دو رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: "این در حالی است که اویگدور لیبرمن با اقدام نتانیاهو برای عذر خواهی از ترکیه بشدت مخالفت کرد؛ از نظر وی عذر خواهی نتانیاهو از همتای ترکش، جایگاه اسرائیل را زیر سؤال می برد و روحیه سربازان را در رویارویی با دشمن تضعیف می‌کند".
این گزارشگر تأکید کرد:  "رئیس جمهور انگلیس و رئیس جمهور هلند با نتانیاهو تماس گرفته و عادی سازی ورابط تل آویو- آنکار را تبریک گفتند".
وی افزود: "نتانیاهو با عذر خواهی از اردوغان دستاوردی منطقه‌ای مهمی را عاید اوباما کرد، دستاوردی که می‌تواند زمینه ساز ائتلاف منطقه‌ای قدرتمند در قبال تحولات سوریه باشد."

پربیننده ترین خبرها