محاکمه فعال بحرینی به اتهام مصاحبه با العالم

محاکمه فعال بحرینی به اتهام مصاحبه با العالم
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 13:09

العالم - مسئول ديده بان حقوق بشر بحرين که قرار است به دلیل مصاحبه با شبکه العالم محاکمه شود، طرح جديد رژيم آل خليفه را به هدف تبرئه قاتلان و جلادان دانست.

"یوسف المحافظه" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: رژيم آل خلیفه نه تنها مجرمان را محاكمه و بازخواست نمي كند، بلكه اعتماد به نفس بيشتري به آنها مي دهد و باردیگر سلاح در اختيار آنها می گذارد تا در شهرها و روستاهاي بحرين به شهروندان حمله كنند.

المحافظه تاكيد كرد: در بحرين هيچ نوع آزادي وجود ندارد و سرنوشت هر كسي كه حق خود را خواستار شود، محاكمه و زندان خواهد بود.

المحافظه، اظهار داشت: برخي از جوانان بحريني به اتهام توهين به پادشاه در شبكه هاي اجتماعي بازداشت شده اند، اما تاکنون محاكمه نشده و همچنان در زندان به سر می برند. 

وي افزود: دادگاه بحرين ديروز گروهي از جوانان "بني جمره" را به 10 تا 15 سال زندان محكوم كرد.

يوسف المحافظه با اشاره به اينكه دستگاه قضايي در بحرين در حقيقت عليه فعالان اقدام مي كند، گفت: صبح ديروز احضاريه اي براي حضور در دادگاه دريافت كردم تا به دلیل مصاحبه با شبكه العالم و ارتباط با سازمان هاي بين المللي محاكمه شوم!.

مجيد ميلاد عضو جمعيت الوفاق بحرين نيز تاكيد كرد اقدامات رژيم بحرين در نقض حقوق بشر به طور كاملا آشكار ادامه دارد.

وي در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: اقدامات رژيم آل خليفه عليه فعالان سياسي و مدافعان حقوق بشر هرگز ملت بحرين را از ادامه راه براي رسيدن به حقوق قانوني و عادلانه خود بازنخواهد داشت.

مجيد ميلاد گفت: اگر همه جهان جمع شوند تا حركت بحريني ها براي رسيدن به حقوق قانوني شان را متوقف كنند، نمي توانند اين حركت را متوقف كنند و ملت بحرين تا رسيدن به همه خواسته هاي قانوني خود به اين حركت ادامه خواهند داد. 

عضو جمعيت الوفاق بحرين درباره جلسه هاي گفت و گوی مخالفان و گروه های انقلابی با رژيم، تصريح كرد: گروه مذاکره کننده همه وقت خود را صرف كرده است تا وزير دادگستري از ایجاد بحران در مذاکرات دست بردارد، اما این تلاش ها بي فايده بوده است.

-2-15:15     

پربیننده ترین خبرها