قطع آب در روستاهای فلسطین اشغالی

قطع آب در روستاهای فلسطین اشغالی
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 13:54

رژیم صهیونیستی آب روستاهای فلسطین اشغالی در کرانه باختری را کاملا قطع کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه شبکه خبری العالم، روزنامه "یدیعوت احارونت" رژیم صهیونیستی اذعان کرد، این رژیم روز دوشنبه آب 10 روستا در شمال بیت المقدس را به طور کامل قطع کرد.
"یوسف الفقیه" رئیس شورای خدمات مشترک سرزمین های فلسطینی اعلام کرد که به دنبال قطع آب، 10 روستا کاملا از آب محروم شدند.
فقیه افزود: صدها دانش آموز فلسطینی، از فقدان آب در مدارس به طور شدیدی رنج می برند و لازم است طرف های ذیربط در این باره مقامات اشغالگر را برای وصل کردن آب این روستاها که حتی در حالت عادی نیز از کمبود آب رنج می برند، تحت فشار قرار دهند.
این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد: مقامات صهیونیست با ادعای اینکه شبکه لوله کشی این منطقه قدیمی است و بخش زیادی از آب به هدر می رود، آب این روستاها را قطع کرده است. اما با وجود تعویض و نوسازی لوله کشی این منطقه، هنوز هم از وصل کردن آب خودداری می کنند و با این اقدام حدود هفتاد هزار نفر از شهروندان روستاهای شمال بیت المقدس با بی آبی مواجه کرده شده اند.
یکی از نهادهای غیردولتی فلسطین موسوم به مرکز تحقیقات زمین نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که شهرک نشینان صهیونیست از چشمه‌های آب در منطقه فلسطینی نشینِ بیورین برای پرورش ماهی استفاده می‌کنند.
این در حالی است که ساکنان فلسطینی این مناطق در شکایت نامه‌ای علیه مقامات صهیونیست، اظهار کردند که شهرک نشینان از تنها منابع آبی آنان نه تنها برای کشاورزی، بلکه برای تفریح استفاده می‌کنند. این در حالی است که فلسطینی ها از کمبود آب رنج می‌برند و ناچارند مبالغ زیادی را برای استفاده آب پرداخت کند.

پربیننده ترین خبرها