نخست وزير تونس ارتباط با سلفي ها را تكذيب كرد

نخست وزير تونس ارتباط با سلفي ها را تكذيب كرد
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 20:43

روزنامه گاردين به نقل از نخست وزير جديد تونس اعلام كرد كه دولت وي مورد تاييد گروه هاي مختلف قرار خواهد گرفت و جنبش حاكم النهضه، هيچ برنامه پنهاني براي قبضه قدرت ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، به نقل از روزنامه گاردين، علي العريض نخست وزير جديد تونس، ترور چندي پيش "شكري بلعيد" معارض چپگراي اين كشور را تعرض به انقلاب و كشور دانست.

وي افزود: تونس دوران بسيار دشواري را پشت سر مي گذارد و جنبش النهضه امتيازهاي فراواني براي آرام كردن اوضاع متشنج كشور داده است و مي خواهد با توافق طرف هاي مختلف بر كشور حكومت كند.

نخست وزير كنوني تونس، كه در گذشته زنداني سياسي و محكوم به اعدام بود،چند دستگي گروه هاي انقلابي تونس را ناشي از مصلحت طلبي و بيم آنها براي از دست دادن قدرت دانست.

العريض در ادامه هرگونه ارتباط جنبش اسلام خواه النهضه را با جريان سلفي تكذيب كرد و گفت: ما تصور متفاوتي از جامعه، دين، شهروندي، حقوق زن وانتخابات داريم.

وي با بیان اینکه دولت آزادي عقيده را براي شهروندان تضمين مي كند اما اگر كسي بخواهد عقيده خود را به ديگران تحميل كند، با قانون مواجه خواهد شد، وعده داد كه مطالبه دعوت كنندگان به مقابله با خشونت تندروها را برآورده كند.

 العریضی در حالی ارتباط با سلفی ها را رد می کند که به تازگی گزارش های متعددی از فشار راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه بر وی برای سخت نگرفتن بر جریان های سلفی و تندرو وارد شده است، همان عاملی که باعث شد تا نخست وزیر پیشین تونس از سمت خود استعفا دهد.

این اختلاف نظر تا جایی است که ارتش و نیروهای امنیتی تونس در حالتی از بلاتکلیفی در برخورد با این گروه ها به سر می برند و آنها چندین بار اقدام به حضور مسلحانه در برخی از مناطق این کشور به خصوص پایتخت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها