زنان عربستانی؛ موتورسواری آزاد، رانندگی ممنوع!

زنان عربستانی؛ موتورسواری آزاد، رانندگی ممنوع!
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 10:25

العالم - هيات امر به معروف و نهي از منكر عربستان در اقدامي بسيار عجيب به زنان اجازه داد به شرط حضور يكي از محارم اقدام به راندن موتور سيكلت كنند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، اين تصميم درحالي گرفته شد كه زنان علي رغم امنيت و پوشش بيشتر در اتومبيل، اجازه رانندگي آن را ندارند.

يك منبع آگاه در هيات امر به معروف و نهي از منكر اظهار داشت: پيش از اين راندن دوچرخه و موتورهاي چهارچرخ در ساحل و تفرجگاه ها به شرط رعايت حجاب كامل براي زنان بدون منع بوده است و اكنون مي توانند به شرط حضور يكي از محارم اقدام به رانندگي موتور سيكلت نمايند.

وي افزود: اين شرط براي آن است كه در زمان حادثه محارم بتوانند به راننده زن كمك كنند و ضمنا از زنان خواست براي امنيت از تعرض و ربوده شدن در محل هايي به دور از اماكن تجمع جوانان رانندگي كنند.

روزنامه اليوم به نقل از منبع مزبور نوشت: زنان نبايد از دوچرخه و موتور چهارچرخ به عنوان وسايل نقليه دائمي استفاده كنند بلكه استفاده از آنها فقط جنبه تفريحي دارد كه مي توانند به همراه افراد خانواده خود و براي لذت بردن از هواي بهار اقدام به راندن اين وسايل كنند.

فرد مزبور تاكيد كرد كه هيات امر به معروف و نهي از منكر هيچگاه زنان عربستاني را از راندن موتور چهارچرخ و دوچرخه منع نكرده و نمي كند.

پربیننده ترین خبرها