اعتراض مردم عواميه به درخواست اعدام شيخ نمر

اعتراض مردم عواميه به درخواست اعدام شيخ نمر
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 14:22

العالم - مردم شهر عواميه عربستان شب گذشته به دعوت جنبش جوانان آزاده و در اعتراض به درخواست اعدام آيت الله شيخ نمر باقر النمر، روحاني مخالف عربستاني، به بام منازلشان رفتند و نداي الله اكبر سر دادند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، تكبير شهروندان معترض به درخواست دادستان عربستان برای اعدام آيت الله شيخ نمر به مدت نيم ساعت در هواي باراني ادامه داشت.

بنابر اين گزارش جنبش جوانان آزاده همچنين براي برگزاري تظاهراتي با نام "النمر و طلايه داران آزادي" طي امشب (پنجشنبه شب) نيز فراخوان داده اند.

دادستاني كل عربستان خواستار اعدام و اجراي حد محاربه براي آيت الله شيخ نمر از مخالفان برجسته رژيم سعودي شده كه از تيرماه سال گذشته در بازداشت به سر مي برد، و اين امر موجب خشم شيعيان و فعالان جهان اسلام شده است.

تعدادي از مراكز اسلامي و حوزه هاي علميه و شخصيت هاي بارز ديني در عراق و ايران و سايركشورها با محكوم كردن درخواست دادستاني كل، به مقام های سعودي درباره عاقبت اجراي اين حكم هشدار دادند و آزادي هرچه سريع تر و بدون قيد و شرط آيت الله شيخ نمر را خواستار شدند.

در پي درخواست صدور حكم اعدام براي شيخ نمر باقر النمر، شهر عواميه روز دوشنبه (12 فروردين ماه 1392) نيزشاهد برگزاري تجمع مردمي در اعتراض به اين درخواست بود.

معترضان با اعلام حمايت از شيخ نمر، شعارهايي در سرنگوني خاندان حاكم بر عربستان سر دادند.

نیروهای سعودی روز شنبه 18 تیرماه 1391 آيت الله شيخ نمر باقر النمر، را در عملیاتی خشونت آمیز بازداشت کردند به طوری که تصاوير منتشر شده بیانگر اصابت چند گلوله به خودروی شیخ نمر و جراحت وی بوده است.

همچنین به گفته منابع عربستانی، نیروهای سعودی هنگام تعقیب خودرو شیخ نمر به سوی او تیراندازی کردند، که در نهایت پس از برخورد خودرو وی به دیوار یکی از منازل، شیخ نمر را بازداشت کردند.

این در حالی است که شیخ نمر همواره در خطبه های نماز جمعه و به صورت مسالمت آمیز به مخالفت با حکومت آل سعود می پرداخت و هیچگاه مسلح نبوده است.

پربیننده ترین خبرها