دانشجویان فلسطینی امیر قطر را آتش زدند

دانشجویان فلسطینی امیر قطر را آتش زدند
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 16:58

دانشجويان فلسطيني در اعتراض به سياست هاي قطر در منطقه، آدمك امير قطر را در كرانه باختري به آتش كشيدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمود عباس" رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين که به نظر می رسد از اين حركت جوانان جنبش "الشبيبه" وابسته به جنبش فتح به وحشت افتاده، این اقدام را محكوم كرد و گفت: اين اقدام، رويكردي شخصي است و به هيچ وجه نمايانگر نظر و رويكرد دولت و ملت فلسطين نيست.
به نوشتۀ خبرگزاري رسمي فلسطين (وفا) عباس در واکنش به این اقدام دانشجویان، تاكيد كرد: آتش زدن آدمك شيخ حمد بن خليفه آل ثاني به هيچ وجه موضع گيري دولت فلسطين يا سازمان آزاديبخش فلسطين يا جنبش فتح و يا ملت فلسطين نيست.
اين واكنش پس از آن صورت گرفت كه شماري از دانشجويان جنبش الشبيبه وابسته به جنبش فتح به رياست محمود عباس، در اقدامي در دانشگاه خضوري واقع در طولكرم در شمال كرانه باختري، آدمك امير قطر را به آتش كشيدند و در مناظره اي انتخاباتي در دانشگاه، خشم خود را از سياست هاي قطر در منطقه ابراز كردند.
اما رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در این باره گفت: اين اقدام به مثابه خروج از فرايند سياسي فلسطيني است كه همواره به ديده احترام و قدرداني به رهبران كشورهاي عربي نگريسته و هيچ گاه در امور داخلي آن ها دخالت نكرده است.
وي افزود: اين اقدام با اخلاق و عرف ملت فلسطين مغايرت دارد.
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد كه روابط قطر و فلسطين و به ويژه رهبري فلسطين و قطر مستحكم است و چنين توهيني نمي تواند به اين روابط صدمه بزند.
26

پربیننده ترین خبرها