صدها پرونده در دادگاه جنوب قاهره در آتش سوخت

صدها پرونده در دادگاه جنوب قاهره در آتش سوخت
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 21:47

آتش سوزی در دادگاه جنوب قاهره، صدها پرونده قضایی، به ویژه پرونده هایی مرتبط به سیاستمداران سابق و کنونی مصر را به کام آتش برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هانی الشرقاوی" وکیل مصری گفت: طبقه سوم دادگاه جنوب قاهره، که بخش بایگانی پرونده های مختومه و پرونده های در جریان در آن قرار دارد، صبح امروز طعمه آتش شد.
وی افزود: از میان پرونده هایی که در آتش سوخت، می توان به پرونده های مرتبط با تعرض به "احمد الزند" رئیس باشگاه قضات و همچنین پرونده کشته و زخمی شدن مخالفان در اطراف ساختمان کابینه و ساختمان تلویزیون و خیابان محمد محمود و همچنین پرونده تحریک به کشتار انقلابیون مصر اشاره کرد.
الشرقاوی تاکید کرد: سوختن این پرونده ها مشکلی در رسیدگی به آن ها ایجاد نمی کند، زیرا شکات، وکلای مدافع و متهمان، هر یک نسخه ای از پرونده را در اختیار دارند و علاوه بر آن یک نسخه از پرونده هم در وزارت دادگستری نگهداری می شود.
در این میان، عناصر بازرسی جنایی، برای کشف علت این حادثه به جستجو و بازرسی در ساختمان پرداختند. این در حالی است که برخی منابع قضایی احتمال عمدی بودن حادثه را بعید ندانستند.
ده ها خودروی آتش نشانی، بامداد امروز برای خاموش کردن آتش طبقه سوم دادگاه جنوب قاهره به منطقه "باب الخلق" در مرکز قاهره شتافتند. آتش سوزی به طبقات دیگر نیز سرایت کرد و خاموش کردن آن چند ساعت به طول انجامید.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها