تاکید شخصیت لبنانی بر سازگاری "تمام سلام"

تاکید شخصیت لبنانی بر سازگاری
جمعه 16 فروردين 1392 - 23:06

بیروت(العالم)- نایب رئیس سابق پارلمان لبنان، "تمام سلام" (نخست وزیر توافقی جریان 14 و 8 مارس لبنان) را شخصیتی سازگار و اهل تفاهم توصیف کرد.

"ایلی فرزلی" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: "سلام" که از سوی پارلمان لبنان حائز کسب اکثریت آرا برای تشکیل کابینه شده، مظهر تفکر لبنانی و فرهنگ تفاهم است و می تواند در کابینه این کشور سازگاری و تفاهم ایجاد کند.
فرزلی افزود: عربستان به دلیل روابط تاریخی میان خانواده سلام با آل سعود در انتخاب وی بی تاثیر نبود اما امیدواریم وی مانند پدرش دارای ریشه های لبنانی قوی باشد و آن را در جهت گیری های سیاسی اش لحاظ کند.

وی با اشاره به دیدار امروز سفیر عربستان در لبنان با "نبیه بری" (رئیس پارلمان لبنان)، گفت: پس از این دیدار سفیر عربستان اعلام کرد که در کشورش به روی همه طرف های سیاسی لبنانی باز است.
این شخصیت سیاسی لبنانی پیش بینی کرد که تشکیل دولت جدید این کشور به دلیل اختلافات بر سر ترکیب آن و عدم توافق درباره قانون انتخابات با تاخیر مواجه شود.

فرزلی ماموریت اصلی دولت جدید لبنان را نظارت بر اجرای انتخابات و ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری آن دانست و تاکید کرد: قانون توافقی انتخابات باید عللی که موجب شکل گیری پیشنهاد تکان دهنده ارتدوکس ها شد را نیز مدنظر قرار دهد زیرا ارتدوکس ها با مطرح کردن موضوع منزوی بودن مسیحی ها در قدرت و ملحق شدن به جریان های متعدد، سبب به وجود آمدن رویکردی جدیدی در عرصه انتخابات لبنان شدند.
وی ادامه داد: لبنان در آستانه دوره ای جدی و در حال ترسیم نقشه سیاسی جدیدی در زمینه تعیین نمایندگان پارلمان است و فضا نیز برای این تحولات آماده می باشد.
 نایب رئیس سابق پارلمان لبنان در قسمتی دیگر از سخنان خود، گفت: همه منتظر نتایج مذاکرات آمریکا - روسیه و توافق های جدید درباره توزیع مناطق نفوذ جدید در پی توافقنامه سایکس پیکو هستند، ضمن آن که مذاکرات جاری میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان، نظارت جان کری وزیر خارجه آمریکا بر توافق های ترکیه با رژیم اسرائیل و بسته شدن آفاق تغییر در سوریه از طریق نظامی گری همگی به مذاکرات سیاسی وابسته هستند.
فرزلی ضمن موثر دانستن همه این اتفاقات بر مسائل لبنان، تاکید کرد: لبنانی ها باید یک قانون واقعی برای انتخابات تدوین کنند که ضامن ایجاد یک قوه مقننه واقعی در کشور باشد.

 وی مسوولیت اصلی دولت جدید را نظارت بر اجرای انتخابات پارلمانی خواند.

MKH-5-18:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها