"وایبر" نرم افزار جاسوسی "صهیونیستها"

شنبه 17 فروردين 1392 - 12:59

ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار "وايبر" را به علت سوء استفاده جاسوسي رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مطبوعات مصر تأکید کردند ارتش این کشور استفاده سربازان از برنامه رايگان تماس هاي تلفني (وايبر) را ممنوع کرده است؛ زیرا هدف شركت صهیونیستی از راه اندازي اين نرم افزار رایگان سودآوري يا آگهي نيست، بلكه جاسوسی از كاربران است.

"عرب تايمز" به نقل از مطبوعات مصر نوشت: سياست اين شركت «جمع آوري و استفاده از اطلاعات» است، ولی معمولا كاربران بدون اينكه جزئیات فرم درخواست عضویت را به دقت بخوانند، آن را تاييد مي كنند. اين شركت در فرم عضویت نوشته است نرم افزار وايبر فايل صوتي مفصلي از مكالمه هر تماسي از همه تلفن ها و شبكه ها بدست مي آورد تا درك بهتري از عملكرد شبكه و جزئيات آن از نظر تعداد مكالمه هاي كاربران و مكان هاي تماس و زمان مكالمه ها و نوع شبكه استفاده شده، داشته باشد. اين شركت اين اقدام را اينگونه توجيه كرده است كه به دنبال اطلاع از هر مشكل فني و بهبود خدمات يا دلايل امنيتي عمومي است؛ ولی این شرکت فايل مكالمه هاي ضبط شده را به مدت سي ماه نگه داشته و در اختيار مزدوران قرار مي دهد. 

"تالمون ماركو" صاحب شركت صهیونیستی «وايبر مديا» اين برنامه را راه اندازي كرده است. اين برنامه با نصب روي گوشي هاي تلفن همراه هوشمند فعال مي شود و خدمات تماس و ارسال پيامك هاي رايگان ارائه مي كند.

تعداد كاربران اين شركت در نوامبر سال 2013 به 175 ميليون نفر رسيد. كاربران اين شركت در سپتامبر سال 2012 صد ميليون نفر و در دسامبر 2012 صد و چهل ميليون نفر بود. كاربران در روز حدود 10 ميليون مكالمه با ميانگين 2 ميليارد دقيقه انجام مي دهند و بيش از 6 ميليارد پيامك در ماه ارسال مي كنند.

 

پربیننده ترین خبرها