دیپلمات روس: سوریه مرکز جذب تروریست شده است

دیپلمات روس: سوریه مرکز جذب تروریست شده است
شنبه 17 فروردين 1392 - 17:31

العالم، بيروت ـ سفير روسيه در لبنان تاكيد كرد كه با بازگشت تروریست های فعال در سوریه به کشورهای خود، امنیت ملی این کشورها تهدید خواهد شد و همۀ آنها تاوان صدور تروریسم به سوریه را خواهند پرداخت.

" الكساندر زاسپكين" در گفتگو با شبكه خبري العالم، تصریح کرد: تصميمات اخير اتحاديه عرب در حمايت تسلیحاتی از گروههاي مسلح در سوريه تاثير زيادي در اعزام تروريستها از نقاط مختلف جهان به این کشور داشته است.

سفیر روسیه در بیروت با تاکید بر این که اروپایی ها از سفر عناصر افراطی از این قاره به سوریه با اطلاع بوده، اما هیچ اقدامی برای متوقف کردن آن انجام نداده اند، تاکید کرد: اين كشورها زماني متوجه اشتباه بزرگ خود خواهند شد كه تروريست ها به كشورهايشان باز گردند و به خطري عليه امنيت این كشورها مبدل شوند.

وی افزود: روسيه به غرب هشدارمی دهد كه عناصر بازگشته از سوريه، منافع غربي ها را در معرض خطر قرار خواهند داد.

زاسپكين بار ديگر درخواست مسكو براي انجام يك تحقيق بين المللي بي طرف در مساله استفاده گروه هاي مسلح از سلاح شيميايي در روستاي «باب العسل» در استان حلب را مطرح كرد و افزود: تاخير در تشكيل كميته و درخواست براي توسعه آن دليلي بر وجود تلاشهايي براي دور زدن ماموريت اين كميته است تا آن را از هدف اصلي خود منحرف كنند و به عبارتي ديگر مي خواهند نظام سوريه را به اين حادثه متهم و گروه هاي مسلح را تبرئه نمایند.

سفير روسيه در بيروت به كشورهاي اروپايي توصيه كرد كه از برخورد دوگانه در بحران سوريه و اعزام تروريستها به اين كشورو تسليح آنها دست بكشند؛ زيرا اين اقدامات بر رنج وسختي ملت سوريه مي افزايد و مضرات آن متوجه اروپا نيز خواهد شد.
22:40

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها