رای قاطع پارلمان لبنان به نخست وزیر جدید

رای قاطع پارلمان لبنان به نخست وزیر جدید
شنبه 17 فروردين 1392 - 18:05

العالم، بیروت - پس از گذشت دو هفته از استعفای نجیب میقاتی از سمت نخست وزیری، 124 عضو از مجموع 128 عضو پارلمان لبنان با رای موافق، "تمام سلام" را به نخست وزیری برگزیدند.

"محمد غریب " خبرنگار شبکه خبری العالم در بیروت گزارش داد: مکلف کردن تمام سلام به تشکیل کابینه آن گونه که برخی تصور می کردند، دشوار نبود، زیرا فراکسیون های پارلمانی باقاطعیت به این شخصیت سیاسی رای دادند و وی را برگزیدند.

"محمد رعد" رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت، به خبرنگار العالم گفت: برای استقبال از هر اقدامی در جهت تفاهم و استفاده از هر فرصتی که به حفظ ثبات و آرامش کشور کمک کند، تمام سلام را به عنوان نخست وزیر کشور برگزیدیم.

در همین زمینه "داوود رمال" تحلیلگر سیاسی لبنانی نیز به العالم، گفت: رایزنی های پارلمانی با تحقق رسیدن به اجماع درباره تمام سلام پایان یافت و اینک نگاه ها به ساختار کابینه وی معطوف شده است.

خاطرنشان می شود، گروه 8 مارس لبنان نیز پس از تماس و مشورت های لازم، با رد درخواست عربستان برای انتخاب " اشرف ریفی" برای نخست وزیری، تمام سلام را به عنوان نامزد خود معرفی کرد.

تمام سلام نیز اظهار داشت که ماموریت دولتش بعد از تشکیل کابینه، فعالیت در چارچوب ملی و قانون خواهد بود.

«تمام صائب سلام»، سیاستمدار لبنانی متولد دسامبر سال 1945 میلادی و فرزند نخست وزیر اسبق لبنان «صائب سلام» است که به عنوان چهل و نهمین نخست وزیر لبنان، پس از استعفای «نجیب میقاتی» از این منصب، امروز شنبه برابر با 6 آوریل 2013 نخست وزیر لبنان و مامور تشکیل کابینه شد.
  11:48. 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها