سفر "کری" به ترکیه پس از آشتی آنکارا و تل‌آویو

سفر
يکشنبه 18 فروردين 1392 - 11:42

وزیر خارجه آمریکا برای دیدار و گفت وگو با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرد. این سفر در شرایطی انجام می‌شود که روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه اخیرا به صورت رسمی و آشکار از سر گرفته شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" دیشب در رأس هیأتی وارد ترکیه شد. وی قرار است طی 10 روز آینده علاوه بر ترکیه به فلسطین اشغالی، کشورهای شمال شرقی آسیا و لندن نیز سفر کند.
"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر اخیرش به فلسطین اشغالی زمینه گفت وگوی تلفنی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه را فراهم کرد.
نتانیاهو در این تماس تلفنی از اردوغان به خاطر حمله نظامیان صهیونیست به کشتی ترکیه‌ای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه عذرخواهی کرد.
از سرگیری روابط رسمی و آشکار رژیم صهیونیستی و ترکیه در زمانی صورت می‌گیرد که مسئولان ترک همه تلاش خود را برای همکاری با غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه عربستان و قطر برای کمک به گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه جهت براندازی نظام دمشق به کار گرفته‌اند. اقدامی که به عقیده ناظران هدف از آن خدمت به منافع آمریکا و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها