مدارک قلابی مسئولان آموزش و پرورش درعربستان

مدارک قلابی مسئولان آموزش و پرورش درعربستان
يکشنبه 18 فروردين 1392 - 14:56

مدارک شماری از مسئولان آموزش و پرورش در عربستان سعودی قلابی است.

روزنامه الحیات نوشت : تعدادی از مسئولان اداره آموزش و پرورش استان ریاض از دانشگاه هائی مدرک فارغ التحصیلی گرفته اند که وزارت آموزش پرورش عربستان این دانشگاه ها را معتبر نمی داند. 
یکی از مسئولان اداره آموزش و پرورش استان ریاض که نامش فاش نشد ، در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت : نُه (9) مسئول اداره آموزش و پرورش ریاض مدارک غیرمعتبر دارند  که اکثر این مدارک از دانشگاه "کلمبوس" اخذ شده است و این مسئولان هنگام امضای نامه های اداری لفظ " دکتر " را پیش از نام خود می نویسند . 
محمد الدخینی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عربستان نیز در مصاحبه با الحیات گفت : وزارت آموزش و پرورش از چند سال پیش قضیه مدارک غیرمعتبر را پیگیری می کند و مانع سوء استفاده از این مدارک در اموری مانند ترفیع شغلی و غیره می شود . 
فیصل بن عبدالله وزیر آموزش و پرورش عربستان از همه ادارات آموزش و پرورش خواسته بود تا زمانی که مدرک مسئولی مورد تأیید قرار نگرفته است ، از ممهور کردن نامه های اداری به امضای آن مسئول امتناع کنند.
وزارت آموزش و پرورش عربستان دانشگاه هائی را مانند دانشگاه آمریکائی لندن ، دانشگاه السفیر ، دانشگاه یودکس  ، دانشگاه کلمبوس و دانشگاه لیبرتی آمریکا دانشگاه های غیرمعتبر اعلام کرده است .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها