نگرانی کره جنوبی از چهارمین آزمایش اتمی همسایه خود

نگرانی کره جنوبی از چهارمین آزمایش اتمی همسایه خود
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 11:05

کره جنوبی می گوید نشانه هایی وجود دارد که کره شمالی خود را برای آزمایش چهارم اتمی آماده می کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، «ریو کیل جایی» وزیر وحدت کره جنوبی با اشاره به افزایش فعالیتها در پایگاه آزمایش اتمی کره شمالی، تأکید کرد که به دلایل امنیتی نمی تواند اخبار رسانه ها درباره احتمال آزمایش جدید اتمی پیونگ یانگ را تأیید کند.

روزنامه «جونگ آنگ» امروز به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد که در پایگاه اتمی «پانگی ری» که کره شمالی قبلا برای آزمایش اتمی از آن استفاده کرده ، فعالیت های گسترده ای مشاهده شده است.

وزیر وحدت کره جنوبی با تایید افزایش تحرکات در پایگاه مذکور، تصریح کرد که نشانه های آمادگی کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی مشهود است، اما به دلایل اطلاعاتی و امنیتی نمی تواند این مسأله را تأیید کند.

یک مقام دولتی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود با تایید این تحرکات به روزنامه جونگ آنگ، گفت: این تحرکات بسیار شبیه وضعیت پیش از آزمایش هسته ای سوم کره شمالی است و مقامات ما و آمریکایی ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا کره شمالی واقعا در حال آماده شدن برای آزمایش هسته ای است، یا فقط می خواهد فشار بیشتری بر واشنگتن و سئول وارد کند.

آخرین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ با تحریم هایی علیه این کشور همراه شده است.

تنش در شبه جزیره کره در پی تشدید تهدیدهای لفظی بین کره شمالی و آمریکا به شدت افزایش یافته است و کره شمالی وضعیت جنگی اعلام کرده است.

اخیرا کره شمالی موشک های میان برد خود را به سواحل شرقی خود منتقل کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها