گاردین: سیا، شورشیان سوریه را آموزش می دهد

گاردین: سیا، شورشیان سوریه را آموزش می دهد
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 19:33

العالم - به نوشتۀ یک روزنامه انگلیسی، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) تعدادی از شورشیان در حال جنگ با حکومت سوریه را در پایگاه های خود در اردن آموزش نظامی می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) در یادداشتی با تاکید بر آموزش تروریست های حاضر در سوریه توسط کارشناسان سی. آی .ای، مدعی شد: هدف از این اقدام سیا، جداسازی عناصر شورشی از عناصر مرتبط با تشکیلات القاعده مانند جبهه النصره می باشد.

آمریکا معتقد است که جبهه النصره به دنبال کسب مواضع برتر در جبهه های نبرد در داخل سوریه است.

به نوشته گاردین، منابع آگاه که خواستند هویتشان فاش نشود، تاکید کرده اند که برخی از شورشیان سوریه که توسط عناصر سیا آموزش دیده اند، در بلندی های جولان مستقر شده اند تا منطقه فعالیت جبهه النصره(شاخه القاعده در سوریه)  را از محل فعالیت نیروهای اسرائیلی (صهیونیستی) جدا کنند.

به گزارش گاردین، "اسرائیل" اخیرا از چند مورد تیراندازی با سلاح های سبک به سوی نیروهای این رژیم در نزدیک خط آتش بس در بلندی های جولان خبر داده است.

براساس این گزارش، نظامیان اسرائیل سه بار با تیراندازی به سوی منبع شلیک ها در سوریه پاسخ داده اند.

 بنا بر اظهارات کارشناسان، سیا از یک سو سعی دارد تا میان جبهه النصره (شاخه القاعده) و شورشیان در حال جنگ در سوریه تفاوت قایل شده و از مطرح شدن نام این گروه تروریستی به عنوان گروه اصلی مقابله کننده با ارتش و حکومت سوریه جلوگیری کند و از سوی دیگر امنیت رژیم صهیونیستی را در مرزهای جولان با تقویت شورشیان وابسته به خود در سوریه تامین کند. 

پربیننده ترین خبرها