تلاش مرسی و الازهر برای آشتی مسلمانان و قبطی ها

تلاش مرسی و الازهر برای آشتی مسلمانان و قبطی ها
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 23:17

قاهره، العالم - فضای اطراف کلیسای قبطی ها درمنطقه "المرقسیه" در نزدیکی قاهره روز دوشنبه آرام بود، اما این آرامش شکننده به نظر می رسد، زیرا بحران هنوز میان قبطی ها و مسلمانان مصر وجود دارد و دو طرف هنوز از یکدیگر خشمگین هستند.

"احمد السیوفی" مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره گزارش داد: در پی درگیری میان قبطی ها و مسلمانان که در نتیجه آن چهار قبطی کشته و دهها نفر از آنها مجروح شدند، قبطی ها احساس می کنند که حقوق آنان مورد تجاوز قرار گرفته و پایمال شده است و در مقابل، مسلمانانی که اموال و دارایی های آنها توسط جوانان قبطی در نزدیکی محلی کلیسای قبطی ها به آتش کشیده و یا تخریب شده نیز اعتقاد دارند که به آنها ستم شده است.

بنا بر این گزارش،  شیخ الازهر و اسقف اعظم قبطی ها، امروز برای بررسی موضوع  با هم دیدار کردند و احتمال دارد رئیس جمهوری مصر نیز برای مهار کردن بحران، امروز هیاتی به  کلیسای قبطی ها اعزام کند. دادستان کل مصر نیز اقدامات خود را برای تعقیب و مجازات کسانی که در این حوادث دست داشتند، آغاز کرده است.

مدیر دفتر العالم در قاهره ادامه داد: تنش ها هنوز اطراف کلیسای المرقسیه وجود دارد، اما تلاش ها برای آرام کردن مردم و دعوت آنان به خویشتن داری و همکاری با نهادهای رسمی برای بررسی وضعیت آغاز شده است.

در درگیری های روز یکشنبه و در جریان تشییع جنازه چهار مسیحی قبطی - که روز جمعه در منطقه الخصوص در استان القلیوبیه کشته شدند - یک نفر دیگر کشته و بیش از 60 نفر نیز زخمی شدند.

 رئیس جمهوری مصر در پیامی، درگیری های به وجود آمده در اطراف کلیسای المرقسیه میان قبطی ها و مسیحیان را محکوم کرد و دستور داد تا هرچه سریع تر تحقیقات برای شناسایی عاملان حادثه آغاز شود.

Ma.11:33.8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها