ناتواني اخوان در اداره مصر و تلاش براي تحكيم قدرت

ناتواني اخوان در اداره مصر و تلاش براي تحكيم قدرت
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 12:39

اخوان المسلمين مصر با اذعان به اينكه در اداره امور كشور ناكام بوده است، تلاش مي‌كند از نيروهاي جوان در گروه‌هاي سياسي استفاده كند و فعاليت اعضاي ارشد خود را به سمت‌هاي عالي‌رتبه متمركز كند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، منابع آگاه در حزب آزادي و عدالت اعلام كردند گروه اخوان المسلمين به اين باور رسيده است كه نمي‌تواند كشور را به تنهايي اداره كند، به ويژه اينكه اين گروه داراي توانايي كافي براي برعهده گيري سمت‌هاي اجرايي را در بخش‌هاي مختلف كشور ندارد.
اين منابع به روزنامه مصري «اليوم السابع» اعلام كردند: دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمين (دفتر مركزي) به اين نتيجه رسيده است كه پس از تلاش آن در به انحصار در آوردن قدرت تصميم‌گيري و تسلط بر مراكز قدرت و اخواني كردن آن، اكنون بايد از اعضاي ارشد خود را از گروه‌هاي سياسي خارج كند.
به گفته اين منابع، اين تصميم اخوان به معني خروج كامل  آنها از موسسات و گروه‌هاي سياسي نيست بلكه اين گروه تمايل دارد با نامزد كردن شماري از جوانان فعاليت‌هاي سياسي به آنها آموزش دهد و آنها را جايگزين اعضاي ارشد كند.
اين منابع افزودند: اخوان المسلمين قصد دارد به منظور فراهم كردن زمينه براي رسيدن رهبران و اعضاي ارشد خود به سمت‌هاي اجرايي و پارلماني، آنها را از جمعيت‌ها و گروه‌هاي حزبي خارج كند زيرا اخوان المسلمين نمي‌تواند از رياست جمهوري و پارلمان چشم‌پوشي كند و به فعاليت در گروه‌هاي سياسي بپردازد.
به گفته اين منبع، اخوان المسلمين قصد دارد سال 2013 پيش نويس طرح تشكيل اتحاديه‌اي صنفي را براي تصويب به پارلمان ارائه دهد تا بتواند با تسلط بر اين چنين اتحاديه‌اي از آن در دو جهت و محور بهره‌برداري كند. محور اول اينكه از آن در جهدت خدماتي مانند ارائه طرح‌هاي مسكوني و بهداشتي بهره برداري كند و به اين ترتيب دارايي اين طيف را در اختيار بگيرد و از سوي ديگر نيز از آن بهره‌برداري سياسي كرده و از جايگاه رئيس جمهور حمايت كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها