لو رفتن روابط آقازاده‌ اردوغان با صهیونیستها

لو رفتن روابط آقازاده‌ اردوغان با صهیونیستها
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 16:24

فرزند نخست وزیر ترکیه طی سالهای اخیر با رژیم صهیونیستی روابط تجاری گسترده‌ای داشته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" اعلام کرد فرزند "رجب طیب اردوغان" طی 3سال اخیر چندین قرارداد تجاری با طرفهای صهیونیستی در اراضی اشغالی بسته است.
منابع مخالف ترک به یدیعوت احرونوت تأکید کردند، طی 3‌سال اخیر با وجود روابط تیره ترکیه و رژیم صهیونیستی، دو کشتی تجاری شرکت "ام بی" که "احمد براق اردوغان" از سهام داران آن است، بین بنادر ترکیه و رژیم صهیونیستی در تردد بوده و در حال نقل و انتقال کالا بوده‌اند.
این منابع همچنین به نقل از طرفهایی در بنادر ترکیه خاطرنشان کردند، کشتی 95 متری "سفران 1" نخستین بار در ژانویه 2013 یعنی 3 ماه قبل از بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در بندر "اسدود" پهلو گرفت.
خانم "امینه لوکر طرحان" رئیس فراکسیون "سی اچ پی" اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا، با انتقاد از تناقض‌های نخست وزیر ترکیه خطاب به وی گفته است: "آیا پسر شما از ممنوعیت تجارت با "اسرائیل" معاف است؟ آیا این کار اخلاقی است؟ حجم داد و ستد کشتی پسر شما با "اسرائیل" چه اندازه است؟".
مخالفان دولت ترکیه تأکید کردند، رسوایی پسر اردوغان نقاب از چهره واقعی سیاستهای او در قبال رژیم صهیونیستی انداخته است .. و درحالیکه اردوغان پس از حوادث کشتی "مرمره" و کشته شدن چند شهروند ترک در رسانه‌ها ضد رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کرد، فرزند او در حال مذاکره و بستن قراردادهای تجاری با "تل آویو" بود.
روزنامه "یدیعوت احرونوت" به نقل از منابع رسانه‌ای ترکیه خاطرنشان کرد: "اعضای پارلمان ترکیه به اشتباه اردوغان را متهم کردند. وی حتی در شدیدترین دوره بحران دیپلماتیک، روابط تجاری با اسرائیل را ممنوع اعلام نکرد، و فقط تجارت امنیتی را به حالت تعلیق در آورد".
این روزنامه اذعان کرد: در دوره بحران بین "اسرائیل" و ترکیه روابط تجاری دو طرف شکوفا شد و با افزایش 30 درصدی به 4 میلیارد دلار رسید.

پربیننده ترین خبرها