دلیل تنفر عراقی ها از "نهم آوریل"

دلیل تنفر عراقی ها از
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 20:39

خانواده های عراقی به حدی تاریخ "نهم آوریل" را شوم می دانند که حتی نمی خواهند این روز بعنوان تاریخ تولد فرزندانشان ثبت شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، 70 خانواده عراقی با مراجعه به سازمان ثبت احوال به شیوه های مختلف، تاریخ تولد فرزندان خود را از 4/9/2003 به تاریخی دیگر تغییر داده اند.
"السومریه نیوز" به نقل از یک منبع آگاه عراقی نوشت: عراقی ها حمله آمریکا به کشورشان را شوم ترین واقعه در این کشور دانسته، و روز سقوط بغداد و حمله اشغالگران آمریکایی به عراق را روزی نحس می دانند.
وی افزود: شماری از خانواده های عراقی به شیوه های مختلف از جمله گواهی اشتباه بودن تاریخ تولد و همچنین جمع آوری استشهاد محلی یا پزشکی توانسته اند با مراجعه به ثبت احوال، تاریخ تولد فرزندانشان را تغییر دهند.
این منبع آگاه تاکید کرد که با رواج چنین پدیده ای، سازمان ثبت احوال روندی در پیش گرفته است که بر اساس آن، هرگونه درخواست تغییر روز تولد را در صورت نزدیک بودن به این تاریخ، با دقت بیشتری پیگیری خواهد کرد.
روز نهم مارس، تاریخ سقوط کامل بغداد به دست نیروهای اشغالگر آمریکایی پس از سه هفته عملیات نظامی در سال 2003 است. آمریکا و متحدانش به بهانه مقابله با سلاح کشتار جمعی به این کشور حمله کردند، سلاحی که هیچگاه در این کشور یافته نشد.

نظامیان آمریکایی در جریان اشغال عراق خسارتهای سنگینی را به زیرساختهای این کشور وارد کردند؛ و شمار قابل توجهی از شهروندان بی دفاع در حملات این نظامیان کشته شدند.

پس از اشغال عراق، این کشور همچنین صحنه فعالیت عناصر وابسته به گروه های تروریستی و تکفیری و باقیمانده های رژیم منحل بعث شد و آنها برای تشدید ناامنی ها دست به انفجارهای تروریستی در مناطق مسکونی زدند و شهروندان بی شماری را به قتل رساندند .. و بهانه لازم را برای ادامه حضور اشغالگران بیگانه فراهم کردند.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها