فرانسه "النصره" را در فهرست تروریسم قرار می‌دهد

فرانسه
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 09:18

در پی اعلام القاعده عراق مبنی بر وابستگی تروریست های حاضر در سوریه به این سازمان، فرانسه به همراه دیگر کشورهای اروپایی و اعضای شورای امنیت، موضوع درج نام النصره در فهرست تروریسم را بررسی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فیلیپ لالیو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه دیروز سه شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: ما و شرکای اروپایی‌مان در شورای امنیت، موضوع درج نام جبهه النصره در فهرست تروریسم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
لالیو افزود: البته هنگام اتخاذ چنین تصمیماتی باید به پیامدهای آن در صحنۀ عمل توجه کافی داشته باشیم.
این در حالی است که آمریکا پیش از این نام النصره را در فهرست تروریسم درج کرده است، اما کشورهای اروپایی و در رأس آنها انگلیس و فرانسه با هدف ارسال مستقیم سلاح برای تروریست ها در سوریه، تاکنون از افزودن نام النصره به فهرست تروریست ها خودداری می کردند، اما به نظر می رسد اعلامیه دیروز (سه شنبه) القاعده عراق که گروهک النصره حاضر در سوریه را "بخشی از سازمان القاعده عراق" نامیده است، کشورهای اروپایی را در انفعال قرار داده و آنان را به تجدید نظر در مواضع خود واداشته است.

سركرده  شبكه القاعده در عراق دیروز اعلام كرد كه گروهك تروريستي موسوم به «جبهه النصره» سوريه كه عليه نظام حاکم بر این کشور مي جنگند، دنباله و بخشي از القاعده در عراق به شمار مي رود و هدفش  برپايي "دولت اسلامي" در سوريه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها