اخوان: خشونتهای مصر به نفع آمریکا و اسراییل است

اخوان: خشونتهای مصر به نفع آمریکا و اسراییل است
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 10:43

يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت وابسته به جماعت اخوان المسلمين مصر گفت: برخوردها و خشونت هاي طایفه اي در کشور تنها به نفع دشمنان خارجي است.

محمود عامر روز چهارشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: منظور از دشمنان خارجي همان اسرائيل و آمريكا و كشورهاي غربي هستند كه تلاش مي كنند با استفاده از برخي عناصر داخلي، مصر را به چالش بكشند و در مسير پيشرفت آن مانع ايجاد كنند.
وي از همه مصري ها خواست خويشتن دار باشند و از صحنه درگيري  دوري گزيده و همه ابعاد تروريسم را كه در تلاش براي برهم زدن ثبات اين كشور است، محكوم كنند.
عامر همچنين آغاز تحقيقات شفاف درباره درگيري هاي اخير مقابل كليساي قبطي ها در شهر قاهره را خواستار شد و افزود: باید مسئول اين فجايع شناسايي شود تا همگان بدانند كه چه كسي به اختلافات و خشونت های طایفه اي در كشوردامن می زند.
وي تصريح كرد: جبهه نجات مصر (مخالف دولت)، قتل و آتش زدن و سرقت و چپاولگري را ترويج مي كند و همه مصري ها از اين امر آگاه هستند، تا جایی كه این جبهه در كشور به عنوان عامل اجرای توطئه هاي دشمنان خارجي توصيف شده است.
عضو برجسته حزب آزادي و عدالت گفت: گروه اخوان المسلمين ارتباطي با رويدادهاي مصر ندارد چون نمي خواهد كه در اداره حكومت شكست بخورد. گروه اخوان المسلمین از رويدادهاي كنوني مصر سودي نمي برد.
در جریان درگیری‌های روز یکشنبه (18فروردین ماه 1392) در اطراف کلیسایی در منطقه العباسیه قاهره، یک نفر کشته و حدود 66 نفر زخمی شدند. این درگیری‌ها هنگام تشییع 4 قبطی صورت گرفت که در درگیری‌های پیشین در منطقه "الخصوص" استان "القلیوبیه" (نزدیک قاهره) کشته شده بودند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها