عقب نشینی وزیر بحرینی؛

اتحاد بحرین و عربستان در دستور کار نیست

اتحاد بحرین و عربستان در دستور کار نیست
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 11:43

وزیر امور رژیم آل خلیفه گفت: بحرین وعربستان برنامه ای برای اتحاد دو جانبه ندارند.

خالد بن احمد آل خلیفه سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای کویتی خود صباح الخالد، اظهار داشت: موضوع اتحاد که در سفر خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه (نخست وزیر) به عربستان مطرح شده، در واقع همان تشکیل کنفدراسیون خلیج فارس است که میان همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مطرح است و  اتحاد دوجانبه کشور در این دیدار مطرح نبوده است.
به نوشته روزنامه "الانباء" کویت، خالد بن احمد افزود: دیدار نخست وزیر از عربستان در راستای دیدارهایی انجام شده که وی برای رایزنی درباره مسائل فیمابین و مسائل منطقه ای و بین المللی از "کشورهای دوست" در منطقه دارند.
وی همچنین مدعی شد: همه اعضای شورای همکاری در نشست های فیمابین همواره درباره این موضوع بحث می کنند و این موضوع در دستور کار اعضای شورا قرار دارد.
روزنامه "الوسط" بحرین پیشتر  خبر داده بود که "خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه" نخست وزیر بحرین و "سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود"،  ولی عهد عربستان، در دیدار مزبور از طرح "تشکیل کنفدراسیون خلیج فارس" حمایت کرده اند.
مخالفان طرح مذکور تأکید دارند این طرح که با الحاق بحرین به عربستان آغاز می‌شود، مقدمه‌ای برای الحاق شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس به عربستان و تشكيل كنفدراسيوني عربي زیر سلطه آل‌سعود است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها