مذاکرات آلماآتی2 و ناامیدی صهیونیست‌ها

مذاکرات آلماآتی2 و ناامیدی صهیونیست‌ها
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 13:42

محافل رسانه ای صهیونیستی با بررسی مذاکرات اخیر ایران با کشورهای 1+5 در آلماتی، در زمینه طرح های غرب برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران، ابراز ناامیدی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "گیل تماری" گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در واشنگتن مدعی شد: دور پنجم مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در قزاقستان هیچ گونه دستاوردی نداشت.
وی افزود: همه طرف ها منتظر واکنش ایران به درخواست کشورهای بزرگ جهان مبنی بر محدودیت غنی سازی اورانیوم بودند، در حالی که ایرانی ها به این درخواست پاسخ ندادند.
مقامات واشنگتن براین باورند که ایرانی ها تا زمان برگزاری انتخابات در ماه ژوئن آینده به این درخواست غرب پاسخ نمی دهند.
به گفتۀ این تحلیلگر صهیونیست، كاترين اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خوشبینانه وارد مذاکرات اخیر شد، اما عملکرد هئیت ایرانی برخلاف پیش‌بینی‌ها بود.
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات آشتون را در این زمینه پخش کرد.
آشتون در این سخنان گفت: در راستای شفافسازی و ایجاد زمنیه های اعتماد متقابل، پیشنهاد آشکار و اساسی را به ایران ارائه دادیم و در نشست امروز با مسؤولان ایرانی منتظر پاسخ آنها به پیشنهاد ارائه شده هستیم.
تلویزیون اسرائیل همچنین اظهارات "علی باقری" معاون دبیر شورای علی امنیت ملی را در این خصوص پخش کرد. باقری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که آنچه بعنوان گام اعتمادساز از آن یاد می شود، باید مورد توافق طرفین باشد.
از سوی دیگر، "حکمت شحرور" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: موضعگیری رژیم صهیونیستی در قبال ایران در مذاکرات هسته ای موضعگیری خصمانه است.
به گفتۀ شحرور، اسرائیل خواستار تضعیف اقتدار ایران در زمینه های اقتصادی و سیاسی است و همواره درصدد تخریب راوبط ایران با طرف های بین المللی است، که این خواسته های اسرائیل با منافع کشورهای غربی و حتی آمریکا در تضاد است.
وی افزود: علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در اظهارات اخیر خود در خصوص مذاکرات "آلماتی-2" نشان داد که مشکل اساسی میان ایران و طرف های غربی، مسأله اعتماد سازی است و دو طرف به یکدیگر اعتماد ندارند.

پربیننده ترین خبرها