کارشناس آمریکایی:

اوباما رفتار خود را در قبال کره شمالی اصلاح کند

اوباما رفتار خود را در قبال کره شمالی اصلاح کند
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 15:22

واشنگتن، العالم - یک کارشناس آمریکایی تاکید کرد که سیاست باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، طی چهار سال اول ریاست جمهوری موفقیت آمیز نبود و پیونگ یانگ را خشمگین کرد به همین دلیل واشنگتن باید استراتژی جدیدی را دنبال کند.

"ریچارد ویتز" مدیر مرکز تحلیل های سیاسی و نظامی در مرکز آمریکایی هدسون روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: آمریکا برای میانجی گری، برقراری سازش و بهبود روابط با کره شمالی ، به چین اعتماد کرد که البته این کشور نیز برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ آمادگی لازم را نداشت .
این کارشناس آمریکایی تهدید کره شمالی در زمینه حمله هسته ای به کره جنوبی را غیر جدی توصیف کرد و در عین حال ازسیاست واشنگتن در قبال پیونگ یانگ انتقاد کرد.
مدیر مرکز تحلیل های سیاسی و نظامی در مرکز آمریکایی هدسون با اشاره به مخالفت چین با درخواست آمریکا مبنی بر اعمال فشار بر پیونگ یانگ، اظهار داشت: این گونه اقدامات و تهدیدات، کره شمالی را خشمگین کرده و چنین سیاستی برای آمریکا موفقیتی در برنداشته است.
وی افزود: امریکا تلاش می کند تا رفتار متعادلی داشته باشد و نمی خواهد در جنگ هسته ای کره شمالی گرفتار شود، از این رو تلاش می کند اقدامی نکند که موجب شعله ور شدن جنگ شود، اما به کره شمالی نیز تاکید کرده در صورت آغاز جنگ از سوی پیونگ یانگ، طعم شکست را به آنها خواهد چشاند.
به عقیده ویتز، واشنگتن باید با فعال کردن ضد موشکها در مناطق نزدیک به کره شمالی که کاربرد پیشگیرانه ای داشته و فقط برای دفاع از کره جنوبی است، تدابیر لازم را بیاندیشد.
وی تهدید کره شمالی به ژاپن و نیز حمله هسته ای آن به آمریکا را جدی ندانست و گفت: پیونگ یانگ تا این اندازه  قدرتمند نیست.

به گفته ویتز، کره شمالی دعوت امریکا از رهبر جدید این کشور برای مذاکرات و پیشنهاد اعطای سوخت و غذا به پیونگ یانگ را با پرتاب اولین موشک دوربرد و تجربه هسته ای پاسخ داد.
وی با بیان این که آمریکا برای اولین بار در مانورهای اخیر خود با کره جنوبی از بمب افکن های هسته ای استفاده کرد، افزود: سیاست کنونی اوباما، نادیده انگاشتن تهدیدهای کره شمالی و به انتظار نشستن برای بازگشت آنان به مذاکرات است.

پربیننده ترین خبرها