دبیر مجلس الشعب سوریه:

تردیدها درباره جبهه النصره به یقین تبدیل شد

تردیدها درباره جبهه النصره به یقین تبدیل شد
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 21:58

دمشق (العالم) – دبیر مجلس الشعب سوریه، تایید رسمی وابستگی گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره (فعال در سوریه)، از سوی سازمان تروریستی القاعده عراق را، نقطه عطف مهمی در قاعده درگیری ها و توطئه ای آمریکایی در سوریه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان تروریستی القاعده شاخه عراق، اعلام کرده است که گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره در سوریه شاخه ای از این سازمان است که با هدف تشکیل دولت سوری فعالیت می کند.
"ابی بکر البغدادی" سرکرده گروهک القاعده در عراق نیز از برداشته شدن نام "دولت اسلامی عراق" و نام "جبهه النصرة" و نامگذاری آنها با عنوان "دولت اسلامی عراق و شام" خبر داد.
خاطرنشان می شود که انفجار اخیر دمشق هرچند که حامل پیام های متعدد بود اما درعین حال نشان از رد پای القاعده در این عملیات تروریستی دارد و خاطره اقدامات تروریستی و انفجارهای عراق را در اذهان تداعی می کند.
‏در ضمن تایید رسمی وابستگی جریان مسلح موسم به جبهه النصره در سوریه از سوی سازمان تروریستی القاعده در عراق و تاکید بر فعالیت مشترک این دو با نامی واحد، تردیدها در تروریستی بودن این گروهک به  یقین تبدیل شده است.
"خالد العبود" دبیر مجلس الشعب سوریه در این خصوص به شبکه خبری العالم گفت: گمان می کنم آمریکا اینک در منطقه به شدت تحت فشار قرار گرفته باشد و برای رهایی از باتلاق سوریه می خواهد وانمود کند که طرف های سلفی افراطی در سوریه حضور دارند که بدون هرگونه قید و بندی در این کشور فعالیت می کنند.
وی نفوذ تکفیری های سلفی فعال در عراق به سوریه را توطئه ای آمریکایی دانست و گفت: آمریکا از طریق این افراطی ها زمینه پیشبرد اهداف خود را در منطقه فراهم می کند.
تحلیلگران نظامی نیز ضمن هشدار درباره این طرح، تاکید کرده اند که آمادگی نظامی سوریه وعراق و فعالیت مشترک دو کشور می تواند مانع پیشرفت و توسعه این محور شود.
کارشناسان حقوقی سوری، سرویس های اطلاعاتی کشورهای حامی گروه های مسلح فعال در منطقه بویژه در سوریه را به در پیش گرفتن رویکرد ایجاد سازمان بین المللی تروریستی متهم و خاطرنشان کردند که کانون فعالیت این سازمان، کشورهای حامی مقاومت است.
"ریاض صقر" تحلیلگر و فعال حقوقی سوری نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: ما با دعوت و فراخوان آمریکا برای تشکیل شبکه جهانی جدید علیه خط مقاومت فاصله چندانی نداریم.
AM – 10 – 11:41

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها