عصیان مدنی در راهنمایی ورانندگی عربستان

عصیان مدنی در راهنمایی ورانندگی عربستان
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 13:39

العالم - ناظران معتقدند شرایط سیاسی و اجتماعی عربستان سعودی به سمت آغاز ناآرامی های بزرگ و انقلاب علیه نظام پادشاهی پیش می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شرایط در این کشور اکنون مشابه زمان شكل گيري انقلاب مصر است که عمدتا بر اثر تحركات اعتراض آميز در بخش هاي دولتي بود.

این موضوع بخصوص از آنجا مورد توجه تحلیل گران قرار گرفت که گروهي از پرسنل و نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي مكه مكرمه با برگزاري تجمع و اقدام به عصيان مدني ، مساوات در حقوق خود با حقوق ديگر بخش هاي دولتي را از نظر میزان ساعات كار و مجبور نكردن آنان به انجام كارهايي كه مافوق توان آن ها باشد ، خواستار شدند.

يك گروه تقريبا" شصت نفره از نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي در شهر مكه مكرمه صبح روز دوشنبه در مركزي در المسخوطه گردهم آمدند و " الحسين بن علي " رئيس پليس راهنمايي و رانندگي و " سعدالله السلمي " از ديگر مسئولان ارشد اداره راهنمايي و رانندگي دراين تجمع حضور داشتند.

تحقق حداقل خواسته هاي انساني كه شامل حفظ كرامت انساني نيروهاي راهنمايي و رانندگي نقض شده از جانب مسئولان بلند پایه ، بخشی از خواست ماموران معترض راهنمایی و رانندگی عربستان است.

" وضوح و شفافيت و صداقت كامل و پرهيز مسئولان اين بخش از صدور دستورات ظالمانه " ، " محروم نكردن نيروها از حق مرخصي به بهانه هاي واهي و به اصطلاح " مصلحت كاري " كه برخي از مسئولان بخش راهنمايي و رانندگي از آن براي محروم كردن پرسنل و نيروها از حقوق خود استفاده مي كنند " ، مجبور نكردن افراد به ارائه تعداد مشخصي از برگ هاي جريمه يا مجازات نكردن فرد درصورتيكه نتواند تعداد مطلوب از برگه هاي جريمه را ارائه كنند، از جمله خواست های ماموران راهنمایی و رانندگی عربستان ات. زيرا كه به اعتقاد نيروهاي راهنمايي و رانندگي ، علت اصلي مشكلات كاركنان اين بخش ، اولويت دادن به جمع آوري برگه هاي تخلف و جريمه بر ديگر مسائل مانند پي گيري حركت خودروها و سرعت وقوع حوادث است.
5 - درخواست براي كاهش ساعات كاري با توجه به افزايش شديد درجه حرارت و كثرت ازدحام در منطقه كه موجب مي شود فرد در ساعت هاي طولاني كار انرژي بسياري را صرف كند و كار برايش طاقت فرسا باشد.
6 - بررسي و اتخاذ تدابيري براي جلوگيري از تعامل و برخورد مستقيم نيروهاي راهنمايي و رانندگي با حجاج و عمره گزاران ؛ چرا كه مواردي از انتقال اين نيروها به بيمارستان براثر سرايت بيماري هاي واگيردار از حجاج به آنان اتفاق افتاده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها