آمريكا پس از سقوط صدام،طمع سلطه برعراق داشت

آمريكا پس از سقوط صدام،طمع سلطه برعراق داشت
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 14:05

بغداد (العالم)- نماينده مستقل فراكسيون كرد در پارلمان عراق تاكيد كرد كه آمريكا پس سرنگوني رژيم ديكتاتوري و خونريز بعث به رياست صدام حسين، با ادامه اشغالگري خود درعراق مرتكب اشتباهي بزرگ شد.

محمود عثمان در مصاحبه روز پنجشنبه با شبكه خبري العالم گفت: سرنگوني رژيم صدام حسين اقدامي سنجيده بود چون اين رژيم به اشكال مختلف مردم را شكنجه مي كرد و در نتيجه اين اقدامات سركوبگرانه ، زمينه بروز جنگهاي داخلي و خارجي و دخالت نيروهاي بيگانه در عراق در سالهاي 1991 و 2003 فراهم شد.

وي افزود: پس از سقوط رژيم صدام، آمريكا عراق را به اشغال خود درآورد و براي سلطه مستقيم بر اين كشور پذيرفت كه خود را اشغالگر بنامد. اين بزرگترين اشتباهي بود كه آمريكا مرتكب شد بنابراين مادامي كه كشوري اشغال شود به طور طبيعي مردم در برابر اشغالگران مقاومت مي كنند.
به گفته عثمان، نه آمريكا و نه دولتهايي كه پس از اشغال عراق روي كار آمدند، نتوانستند مطالبات مردم اين كشور را محقق كنند و اشغالگران آمريكايي نيز تعامل درستي با عراقي ها نداشتند. اما نيروهاي عراقي در برابر تجزيه كشور و اجراي توطئه و طرحهاي خارجي متحد و منسجم در كنار يكديگر قرار گرفتند.

نماينده كرد پارلمان عراق با اشاره به اينكه مردم براي رهايي از دخالت هاي خارجي بايد از نظر سياسي و اجتماعي متحد شوند، تاكيد كرد: عراقي ها براي به شكست كشاندن هرگونه تلاشي در زمينه  تضعيف يا تجزيه كشور بايد با يكديگر متحد و منسجم باشند.

پربیننده ترین خبرها