عضو ائتلاف "دولت قانون" تشریح کرد:

علل ناکامی آمريكا درتحقق اهداف اشغال عراق

علل ناکامی آمريكا درتحقق اهداف اشغال عراق
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 14:07

العالم- عضو ائتلاف "دولت قانون" عراق گفت: مردم این کشور پس از سرنگوني رژيم مستبد صدام حسين، آمريكا را در نيل به اهداف خود ناكام گذاشتند و در زمينه برقراري دموكراسي نيز به موفقيت دست يافتند.

عدنان السراج روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: دستاوردهاي تحقق يافته در عراق پس از مرحله خروج نيروهاي آمريكائي از اين كشور در اواخر سال 2011 بسيار حايز اهميت است، چرا كه مردم توانستند آمريكا را از دستيابي به اهداف خاص خود باز دارند ولي كسي تاكنون اين موضوع را رسانه اي نكرده است.
عضو ائتلاف "دولت قانون" گفت: مردم عراق با روش هاي سياسي ، مقاومت و هر وسيله مشروع ديگر مانع تحقق اهداف آمريكا شدند در حالي كه آمريكاي اشغالگر براي ماندن در عراق به اين كشور لشكركشي كرده بود ولي سرانجام مجبور به خروج شد.
السراج افزود: آمريكا هنگامي كه به عراق حمله كرد، ايران و سوريه را محور شر خواند و اعلام كرد كه هدف بعدي اش نابود كردن اين محور است و براي تحقق اين هدف نيز برنامه ريزي كرده بود ولي خروج نيروهاي اشغالگر آمريكائي از عراق كه يكي از دستاوردهاي 10 سال گذشته عراق است ، اين هدف آن را نقش بر آب كرد.
عضو ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: مردم عراق با اعدام صدام كه 35 سال به آنها ظلم كرد، به ديكتاتوري در كشورشان پايان دادند .
السراج افزود: مردم پس از سقوط صدام دموكراسي را تجربه كردند در حالي كه قبلاً تجربه مشاركت در انتخابات واقعي را نداشتند. 

 

پربیننده ترین خبرها