اسرار حمله به عراق از زبان وزیرسابق انگلیسی

اسرار حمله به عراق از زبان وزیرسابق انگلیسی
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 14:50

العالم - وزیر توسعه بین الملل پیشین انگلیس در طول سالهای 1997 تا 2003 فاش کرد که تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا پس از حادثه 11 سپتامبر و اشغال افغانستان، " گفت: حمله به عراق باید هدف بعدی ما باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " کلر شرت" ، این اظهارات را در کنفرانس دو روزه مرکز پژوهش ها و مطالعات سیاسی در دوحه قطر که با عنوان " ده سال پس از اشغال عراق: پیامدها و تاثیرات" برگزار شده بود عنوان کرد.

وی این گفته بلر را تاکیدی بر "کذب بودن سلاح کشتار جمعی عراق و بهانه ای برای هجوم به این کشور دانست.

شرت با اشاره به نیرنگ بلر در فریب افکار عمومی انگلیس و همچنین نمایندگان حکومتی این کشور پیش از هجوم نظامی به عراق، گفت: بیش از نیمی از مردم بریتانیا، پس از گذشت یک دهه از حمله به عراق، بر این باورند که این حمله اشتباه بوده و تونی بلر باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود.

وزیر پیشین انگلیس تصریح کرد: وزارت خارجه انگلیس یک هفته قبل از حمله نظامی به عراق به هیات دولت این کشور اطلاع داد در صورت براندازی رژیم عراق ، برای حفظ ثبات و امنیت و تسریع در روند بازسازی، اعضای حکومت عراق را در سمت خود ابقا می کند اما این موضوع اتفاق نیفتاد.

وزیر پیشین توسعه بین الملل کابینه تونی بلر اضافه کرد که نتیجه این جنگ چیزی جز مصیبت ، خشونت های فرقه ای  و ویرانی اقتصاد نبود. بنابراین همه باید برای حفظ عراق  در برابر چالش ها ایستادگی کنند به ویژه آنکه در نتیجه انقلاب های عربی ، منطقه عربی در مرحله تاریخی قرار گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها