چرا رژیم صهیونیستی گروهک النصره را تهدید نمی‌داند

چرا رژیم صهیونیستی گروهک النصره را تهدید نمی‌داند
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 19:33

حمایت رژیم صهیونیستی از عناصر مسلح و گروه های تروریستی در سوریه جهت براندازی نظام این کشور، ماهیت این گروه ها و به ویژه گروهک "جبهه النصره" را كه تاكنون حتي يك گلوله به سوی صهیونیستها شليك نكرده اند، بر ملا مي كند.

"محمد محمود" نويسنده و تحليل گر سياسي سوري روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اقدامات جبهه النصره هم در عراق و هم در سوريه، در جهت منافع رژيم صهيونيستي بوده است، در واقع سقوط نظام سوري، روياي دور سران اسرائيلي است كه هيچ گاه تعبير نخواهد شد.

وي در خصوص حرف و حديث هايي كه در رابطه با مخالفت با جبهه النصره از سوي معاذ الخطيب رييس ائتلاف "ملي" معارضين سوري و رژیم صهیونیستی و همچنين تاييد اين جبهه از سوي القاعده مطرح مي شود، گفت: اين گونه موضع گيري ها با هدف مشغول كردن افكار عمومي مطرح می شود؛ اين در حالي است كه مردم و نظام سوريه از همان ابتدا اعلام كردند كه طرف مقابل آن ها القاعده است.

محمود محمد تأکید کرد: گروهک تروريستي جبهه النصره ساخته و پرداخته آمريكا است و مخالفان نظام سوريه نیز با آن ها همراه شدند و شعارهايي دروغين در حمايت از آزادي ملت سوريه سر دادند اما اعمال و رفتار اين گروهك، سرشت واقعي آن ها را آشکار كرد و نقاب از چهره آنان برانداخت؛ تا جايي كه خود غرب هم از گسترش فعاليت اين گروهك به كشورهاي ديگر و كشورهايي كه با آن ها هم پيمان هستند، بيمناك شدند.

این نويسنده و تحليل گر سياسي سوري تصريح كرد؛ از سوي ديگر غرب از اين مي ترسد كه ناامني حاصل از فعاليت هاي تروريستي اين گروهك، به منافع كشورهاي غربي نيز ضربه بزند.

وي افزود: القاعده ماموريت خود را انجام داد، اما اكنون اين غرب است كه به دنبال شانه خالي كردن از مسئوليت خود در قبال جنایتهای اين گروهك است. در واقع اين گروهك با پشتيباني تسليحاتي و مالي كشورهاي غربي و برخي كشورهاي منطقه توانست سر پا بايستد و اين جنايت ها را مرتكب شود.

محمود محمد اظهار داشت: اختلاف منافع برخي كشورها مانند عربستان و قطر و مواضع ضد و نقيضي كه از سوي برخي جريان هاي سياسي و شوراي استانبول  مشاهده شد، نشان از نااميدي و تناقض ميان طرف هايي دارد كه عليه سوريه توطئه كردند.

محمود محمد تاكيد كرد كه جنايت هاي القاعده و گروهک جبهه النصره در حق مردم سوريه، غرب را از انتقال تروريسم بيمناك كرد و اين مساله اي بود كه نظام سوريه از همان ابتدا درباره آن هشدار داده بود و كشورهاي غربي ديرهنگام به اين فكر افتادند.

23:33  11
26

پربیننده ترین خبرها