از سوی فعالان حقوق بشر اسرائیلی اعلام شد؛

انتقاد صهیونیست ها از وضعیت اسرای فلسطینی!

انتقاد صهیونیست ها از وضعیت اسرای فلسطینی!
جمعه 23 فروردين 1392 - 09:14

العالم - یک گروه از پزشکان مدافع حقوق بشر در سرزمین های اشغالی می گویند، تخلفات کارکنان بخش پزشکی در زندان های اسرائیل باعث به خطر افتادن جان اسیران فلسطینی و دیگر زندانیان اسراییلی شده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «پزشکان مدافع حقوق بشر در اسرائیل» با انتقاد از وضعیت اسیران فلسطینی - به خصوص اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده اند - از مقامات رژیم صهیونیستی در خواست کردند مسئولیت نظارت بر وضعیت درمانی اسرا را از اداره خدمات زندان به وزارت بهداشت انتقال دهند تا از روند امنیت جسمانی آنها اطمینان حاصل شود.

سازمان «پزشکان مدافع حقوق بشر در اسرائیل» در بیانیه خود آورده است: نقض حقوق بشر و تخلف از رعایت اخلاق پزشکی از سوی کارکنان بخش پزشکی در اداره خدمات زندان های اسرائیل، جان زندانیان - به خصوص آنها که دست به اعتصاب غذا زده اند- را به خطر انداخته است.

 بیانیه این نهاد حقوق بشری تخلفات کارکنان پزشکی زندان های اسرائیل را شامل "جلوگیری از فعالیت و نظارت پزشکان مستقل بر روی زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند و جلوگیری از انتقال این زندانیان به بیمارستان های غیر نظامی" دانسته است.

مرگ اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل و وخامت وضعیت جسمانی اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده اند باعث شده تا هزاران اسیر فلسطینی دیگر نیز دست به اعتصاب غذای کوتاه مدت بزنند و تظاهرات خشم آلودی سراسر فلسطین را در بر گیرد.

مرگ «میسره ابو حمدیه» زندانی سرشناس فلسطینی بر اثر جلوگیری از درمان بیماری سرطان وی در زندان های اسرائیل، خشم و نارضایتی فلسطینی ها را در خصوص وضعیت اسرا به شدت افزایش داده است.

پربیننده ترین خبرها