هیکل: اخوان المسلمین تازه از غار بیرون آمده‌اند!

هیکل: اخوان المسلمین تازه از غار بیرون آمده‌اند!
جمعه 23 فروردين 1392 - 11:50

نویسنده و روزنامه نگار نامدار مصری معتقد است که در ماه های اخیر، اقتصاد مصر به قهقرا رفته واشتباهات حزب حاکم بر مصر، دو برابر بیشتر از رژیم پیشین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد حسنین هیکل در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی. بی. سی تصریح کرد: ما در برابر رژیم و رئیس جمهور نادان و کج‌فهم قرار داریم و خون مردم مصر در خیابانها جاری است، در حالی که مخالفان برای حل بحران راهکارهایی دارند و یک ملت نباید به خاطر بحران‌های اقتصادی خودکشی کند.

هیکل در ادامه پیش بینی کرد که گروه اخوان المسلمین چهار ماه دیگر در مصر حکومت نظامی اعلام کند.

وی افزود: مرسی کشور را به سوی بحران بزرگی سوق خواهد داد و در صورت ادامه وضعیت کنونی، از ارتش خواهد خواست تا وارد عمل شود.

وی با اشاره به پیش بینی رییس رژیم صهیونیستی درباره آینده مصر، گفت: شیمون پرز پیش بینی می کرد که سه جنگ مذهبی، اقتصادی و طایفه‌ای در مصر رخ بدهد. بحران اقتصادی، پس از انقلاب کمک های دیگر کشورها را بی‌اثر کرد، بنابراین باید به دنبال برون‌رفت از این بحران بود.

وی در توضیح حوادث جاری مصر، با اشاره به درس گرفتن ملت مصر از بحرانها گفت: یکی از مسئولان قوه قضائیه به من گفته بود که کشور به سوی ناکجا آباد در حال حرکت است و فاجعه ای در حال وقوع است. وضعیت کنونی مصر مانند دوره اصحاب کهف است، گویا گروه اخوان المسلمین پس از 80 سال از غار خارج شده و به محیطی پای گذاشته اند که زبان مردم آن را نمی دانند.

وی افزود: باوجود آن که الاخوان المسلمین اسلام‌گرا هستند، مردم مصر با آنان توافق ندارند ، زیرا این گروه شدیدا به قدرت گرایش داشته و بدون در نظر گرفتن دیگران آن را در انحصار خود درآورده‌اند.

هیکل در پایان تصریح کرد: سفرهای مرسی باید از پیش بررسی شود، وی نمی‌تواند مساله مرزهای ایمن مصر و سودان را بررسی کند. "اصحاب کهف" باید بدانند در دوره معاصر هیچ رازی وجود ندارد و هر سخنی که محرمانه بیان شود، بعدها افشا خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها