واگذاری سفارت سوریه به مخالفان: اعراب آری؛ غرب نه

واگذاری سفارت سوریه به مخالفان: اعراب آری؛ غرب نه
جمعه 23 فروردين 1392 - 20:54

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه، خودداري غرب از تحويل سفارت سوريه به مخالفان نظام در خارج از كشور را ضربه بزرگي به معارضان سوريه دانست.

"ملاذ مقداد" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمريكا، در صدد است جامعه جهاني و حتي كشورهاي چپ عضو گروه بريكس را با خود همراه كند. آمريكا از هر فرصت استفاده مي كند تا بتواند برگه هاي برنده بيشتري در مذاكرات آينده خود با روسيه داشته باشد. تحولات اخير منطقه و جهان نيز اين فرصت را براي آمريكا فراهم كرده است.
گروه بريكس از پنج قدرت‌ اقتصادي نوظهور شامل كشورهاي برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي تشكيل شده ‌است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه افزود: آمريكا در هيچ يك از بحران ها به صورت علني وارد نمي شود و محور فعاليت هاي خود را در ظاهر بر روي سازش ها متمركز مي كند تا بتواند منافع خود را از اين راه تامين كند.
وي تاكيد كرد كه اساس منافع آمريكا در منطقه خاورميانه، امنيت رژيم صهيونيستي و همچنين اعمال سلطه بر كشورهاي اين منطقه است.

مقداد خاطر نشان كرد: به همين دليل است كه آمريكا به سياست معيارهاي دوگانه پايبند است؛ از يك سو برنامه مبارزه با تروريسم را در دستور كار قرار مي دهد و از سوي ديگر در سوريه يا به صورت مستقيم به پشتيباني لجستيك و رسانه اي از تروريست ها مي پردازد يا به صورت غيرمستقيم، تركيه و قطر و عربستان را براي حمايت از آن ها به كار مي گيرد.

وي با تاكيد بر تاثيرگذاري سياست دوگانه آمريكا بر مذاكرات بين المللي درباره سوريه يادآور شد: آمريكا در حالي اين سياست را در دستور كار قرار مي دهد كه همه بر ضرورت بازگشت به اصول اجلاس ژنو و كنار گذاشتن خشونت كه پيش زمينه آن بستن مرزها و جلوگيري از رسيدن پول و سلاح به گروه هاي مسلح در سوريه است، متفق القول هستند.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه، اقدام كشورهاي عربي در واگذاري كرسي سوريه در اتحاديه عرب به معارضان نظام سوريه در خارج از كشور را "حماقت" خواند و تاكيد كرد كه خودداري غرب و آمريكا از واگذاري سفارت هاي سوريه به مخالفان و عدم تشديد حمايت مالي و تسليحاتي از آن ها در حكم ضربه اي بزرگ به مخالفان بود.

وي تاكيد كرد كه بسياري از كشورهاي اروپايي و به ويژه آمريكا از دادن هرگونه وعده اي درباره واگذاري كرسي سازمان ملل يا سفارت سوريه در اين كشورها به مخالفان خودداري كردند. با اين حال بايد دانست كه آمريكا به هيچ وجه به منافع ملت سوريه نمي انديشد و تنها چيزي كه براي آن اهميت دارد، منافع واشنگتن و اسرائيل است.

مقداد افزود: آمريكا به دنبال به درازا كشاندن بحران سوريه تا حد ممكن است تا از اين طريق موجبات فرسايش توانمندي هاي ملي و دولتي سوريه را فراهم سازد. بنابراين سوري ها بايد از خواب غفلت بيدار شوند و بدانند كه بحران اين كشور هيچ راه حلي جز گفت و گوي سياسي ندارد.

12-11:39
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها