یمنی ها مسئولان سعودی را مقصر می دانند

شنبه 24 فروردين 1392 - 13:29

صعده (العالم) - دهها هزار نفراز مردم يمن با برگزاري تظاهرات دراستان صعده ضد دخالتهای عربستان سعودی، خواستار تحقق اهداف انقلاب، سرنگونی دولت دست نشانده غرب و لغو قيموميت محافل بين المللي بر اين كشور شدند.

"احمد المختفي" خبرنگار شبكه العالم در يمن گزراش داد، روز جمعه هزاران نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهراتي در صعده واقع در شمال اين كشور ، پايبندي خود را به تكميل انقلاب مردمي و محقق كردن همه اهداف آن به ويژه سرنگوني رژيم و نمادهاي آن اعلام كردند.

يكي از فعالان انقلاب يمن در حاشيه اين تظاهرات به شبكه العالم گفت: ما براي ادامه انقلاب مردمي و محقق شدن همه آن به تظاهرات ادامه مي دهيم و از همه ملت يمن نيز مي خواهيم تا سرنگوني پايه هاي ظلم به انقلاب خود ادامه دهند.

وي افزود: مردم انقلابي يمن، مقامات سعودي را مسئول كشتار، بازداشت افراد ونقض حقوق مردم اين كشور مي دانند.

يكي ديگر ازتظاهر كنندگان در مصاحبه با خبرنگار شبكه العالم تأکید کرد: هدف از اين تظاهرات مقابله با رژيم و شخصيت هاي وابسته به آن و متوقف كردن مداخله عربستان در امور داخلي يمن است .

شرکت کنندگان در تظاهرات تأکید كردند كه تصميمات اخير عبد ربه منصور هادي رييس جمهور يمن، به ويژه انتخاب سرتيپ علي محسن الاحمر از فرماندهان ارتش، به عنوان مشاور رئيس جمهوري، دور زدن آشكار انقلاب است.

يكي ازجوانان انقلابي نيز دراين باره گفت: انقلاب يمن به جايي رسيده كه يك جنايتكار، آدم كش و طغيانگر مشاور نظامي رئيس جمهوري شده است.
يكي ديگر از فعالان سياسي خاطرنشان كرد: تصميم رئيس جمهوري مبني بر انتخاب الاحمر به عنوان مشاور كه سوابق جنايتكارانه دارد، بيانگر اهداف ضد مردمي رژيم است و اين كه توطئه هاي زيادي عليه مردم  يمن در حال انجام است كه جنايتها و رسوائي هاي بيشتري را نسبت به  گذشته رقم خواهد زد.  
تظاهركنندگان در بيانيه پاياني تاكيد كردند كه روي كار آمدن دولت عبدربه منصور هادي، سرپوشي سياسي براي اقدامات جنايتكارانه آمريكا است كه ملت يمن را هدف قرار داده و در حال از بين بردن آن است كه انحلال آن بهترين وسيله براي حفظ حاكميت يمن و استقلال كشور است.

در اين بيانيه همچنین تاكيد شد: فساد در بخش هاي دولتي و تاراج ثروت ملي به نفع شهروندان نيست، لذا اين دولت كه به ضرر منافع ملت يمن اقدام مي كند و خواسته هاي آنان را ناديده مي گيرد، بايد سرنگون شود .
Ma.19:49.12

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها