کدام کشورها به اردن فشار می‌آورند

کدام کشورها به اردن فشار می‌آورند
شنبه 24 فروردين 1392 - 15:06

امان (العالم) - معاون دبير كل اتحاديه وكلاي عرب تأکید کرد، اردن از جانب كشورهاي مختلف مانند عربستان ، قطر ، تركيه و برخي از كشورهاي غربی براي دخالت در امور سوريه به شدت تحت فشار قرار دارد.

" سميح خريس " روز شنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت:  فشارهاي زيادي بر اردن وارد مي شود تا به عناصر و نيروهاي خارجي اجازه دهد وارد خاك اين كشور شوند و از آن جا به سوريه بروند.
وی افزود: این فشارها همچنین به منظور موافقت اردن با ارسال سلاح به سوریه از طریق خاک این کشور صورت می‌گیرد.
سمیح با این حال خاطرنشان کرد: اردن در برابر اين فشارها مقاومت كرده و توانسته است كه دوام بياورد.
معاون دبير كل اتحاديه وكلاي عرب اظهار داشت: اردن با بحران اقتصادي شديدی روبرو است، از اين رو طرف‌هاي ياد شده از اين شرايط براي اعمال فشار بر اردن سوء استفاده كرده‌اند؛ اما موضع مردم اردن از آغاز شروع بحران سوریه مبني برحمايت از این کشور بوده است ، به استثناي گروه اخوان المسلمين اردن كه از گروه‌هاي مسلح در سوريه حمايت كرده است.
سمیح خریس تاكيد كرد: موضع مردم اردن درقبال سوريه، نشانه‌ای براي پيروزي سوريه به شمار مي‌رود و دليل آن نيز موضع مجلس نمايندگان اردن است زيرا دو هفته پيش ، 102 نفر از مجموع 110 نماينده اردني بر لزوم حمايت از سوريه تاكيد كردند.
سمیح خريس خاطرنشان کرد: برخي از نمايندگان اردني در سخنان خود از امير قطر به عنوان شيخي كه يهوديان بني قريضه را هدايت مي كند یاد كردند؛  اين بدان معنا است كه موضع مردمي در اردن در قبال سوريه با موضع رسمي يكسان است؛ و از اين رو  مي توان گفت كه اردن تصميمي اتخاذ نمي كند كه به ضرر سوريه باشد.

tt-12-23:07

پربیننده ترین خبرها