شهر درعا در کنترل ارتش سوریه

شهر درعا در کنترل ارتش سوریه
شنبه 24 فروردين 1392 - 18:34

العالم، دمشق - نماینده پارلمان سوریه با اشاره به این که ارتش این کشور از 10 روز پیش، یکسره کردن کار عناصر مسلح را در دستور کار قرار داده، تاکید کرد که ارتش سوریه کنترل کامل شهر درعا را در اختیار دارد.

"شريف شحاده" در گفتگو با شبکه خبري العالم درباره شهر درعا كه گفته می شود گروه های مسلح با کنترل این شهر قصد حمله به دمشق را دارند، اظهار داشت: وضعيت درعا كاملا تحت كنترل است؛ گروه هاي زیادی از تروریست ها از مرزهاي اردن وارد این شهر شدند، اما ارتش سوريه توانست آنها را عقب رانده و كنترل منطقه را در دست بگیرد.

نماینده پارلمان سوریه درباره موضع اردن در قبال بحران سوريه گفت: دولت اردن از همان آغاز حمایت از گروه هاي مسلح را دنبال کرد و به آنها اجازه داد از مرز خود وارد سوریه شوند؛ اما بعد از درك اين موضوع كه گروه های تروريستي وبال گردن آنها و جامعه اردن خواهند شد، از موضع خود عقب نشست و به دولت سوريه اعلام کرد كه اجازه انتقال افراد مسلح به سوريه را نخواهد داد؛ ما نیز اميدواريم که دولت اردن در گفته هايش صادق باشد.

وی با اشاره به حمایت ملت و ارتش از رهبری سوریه، افزود: ارتش از 10 روز پیش عمليات گسترده‌اي را در مناطق مختلف کشور آغاز كرده است و به‌زودي كار را يكسره خواهد كرد.

شحاده درباره حمایت برخی از کشورهای منطقه از تروریست های عضو القاعده در سوریه، اظهار داشت: هرگونه تلاش براي برهم زدن امنيت و ایجاد ناامني در سوريه فاجعه اي براي همه كشورهای منطقه خواهد بود.
وی دلیل اختلاف مخالفان سوری را خدمت به کشورهای مختلف در منطقه دانست و تاکید کرد: برخي از اين گروه ها با قطر و برخي با عربستان، تركيه، آمريكا و دیگر كشورها مرتبط هستند.
12-38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها