شکست آخرین تلاش ها برای آشتی فیاض و عباس

شکست آخرین تلاش ها برای آشتی فیاض و عباس
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 08:21

العالم - آخرین تلاش های غربی ها برای آشتی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سلام فیاض نخست وزیر انتصابی وی به شکست انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، محمود عباس، در جریان دیدار شب گذشته با سلام فیاض، نخست وزیر دولت رام الله در مقر این تشکیلات، ضمن قبول استعفای وی از او خواست تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت های خود ادامه دهد.

فیاض از عباس به خاطر اطمینان و سپردن سمت نخست وزیری به او طی سال های گذشته تقدیر و تشکر کرد. این در حالی است که عباس نیز خاطرنشان کرد که دولت فیاض همواره در سخت ترین شرایط دستاوردهای بزرگی را برای تشکیلات خودگردان به ارمغان آورده است.

پیش از آن "جان کری"وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان از وی دعوت کرده بود تا ضمن آشتی با سلام فیاض، زمینه های مشترک و روابط مثبت و سازنده ای را با وی برقرار کند.

یک منبع فلسطینی ابرازعقیده کرد درخواست جان کری به منزله دخالت واشنگتن در بحران داخلی فلسطین و امور داخلی تشکیلات خودگردان به شمار می رود، به گونه ای که اظهارات شامگاه روز شنبه یکی از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه فیاض به هیچ وجه از سمت خود استعفا نخواهد داد، پیامی سیاسی است که به خوبی معنی و مفهوم آن را می دانیم.

این منبع اشاره کرد که گفتگوی تلفنی کری و عباس اقدامی دیگر در راستای مداخله علنی آمریکا در امور داخلی فلسطین به شمار می رود که این دومین مورد در کمتر از 24 ساعت گذشته است.

اختلافات میان عباس و فیاض از زمانی آغاز شد که فیاض با استعفای "نبیل قسیس" وزیر دارایی تشکیلات خودگردان در ماه مارس گذشته موافقت کرد اما عباس مخالف این امر بود.

سلام فیاض که در سال 2007 به عنوان نخست وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن منصوب شد، هفته گذشته استعفای خود را تقدیم رئیس تشکیلات کرد.

این اقدام به دنبال آن صورت گرفت که جنبش حماس در انتخابات مردمی براوضاع نوار غزه مسلط شد.

انتصاب فیاض از آن زمان به یکی از نقاط مورد اختلاف بین حماس در غزه و تشکیلات خودگردان در کرانه باختری تبدیل شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها