فعالان عربستانی: شیخ نمر را آزاد کنید!

فعالان عربستانی: شیخ نمر را آزاد کنید!
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 11:50

العالم - گروهي از فعالان و شخصيت هاي فرهنگي عربستان، خواستار مشاركت در فعاليت هاي حمايت از "آيت الله شيخ نمر باقر نمر" روحاني زنداني عربستاني، بر روي اينترنت شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از سايت العواميه، فعالان عربستاني در بيانيه اي تحت عنوان "به ستم و افترايتان پايان دهيد"، نوشتند كه اعلام محاكمه شيخ نمر و درخواست حكم اعدام براي وي، براساس اتهام هاي از پيش آماده شده و جعلي با هدف محكوميت وي مطرح شده است.
در اين بيانيه آمده است، در حالي كه شهروندان عربستاني انتظار داشتند نظام با توجه به شرايط كنوني و تحولات بين المللي و منطقه اي، در راستاي اصلاحات گام بردارند وزارت كشور و نهادهاي وابسته به آن حملات پياپي با هدف ضربه زدن به روحيه بخش خاصي از جامعه عربستان و رهبران آن را آغاز كردند.
اين بيانيه با اشاره به نقش رسانه اي روزنامه هاي عربستان در جوسازي عليه شيخ النمر براي توجيه صدور حكم عليه وي مي افزايد، محاكمه شيخ النمر براساس اتهام هاي ساختگي انجام مي شود و محاكمه وي به عنوان مبلغ فتنه گري و فرقه گرايي با آنچه در خطبه هاي ضبط شده وي وجود دارد كاملا در تناقض است. زيرا خطبه هاي وي چنين اتهاماتي را به طور كامل رد و تكذيب مي كند.
بيانيه مذكور تأكيد مي كند كه سلامتي شيخ النمر از زمان دستگيري و زخمي شدنش تاكنون همواره موجب نگراني بوده؛ زيرا وي از معالجه كافي بهره مند نیست و با او مانند يك متهم جنايي رفتارشده است. اين در حالي است كه وي يك زنداني اعتقادي بوده و نبايد به خاطر ديدگاههاي انتقادي اش درباره سياست هاي دولت مورد محاكمه قرار گيرد.
به نوشته اين بيانيه، عربستان نيازمند ابتكاري حقيقي واضح با هدف خروج از بحران هاي سياسي طولانی در كشور است. زيرا هنوز هم تصميم گيرندگان عربستان با اين مشكلات به روش امنيتي بي تأثير تعامل مي كنند.
فعالان عربستاني همچنين خواستار آزادي شيخ النمر و همه زندانيان اعتقادي و سياسي آن كشور مانند شيخ العامر، شيخ سليمان الرشودي، محمد قحطاني، عبدالله الحامد و همه زندانيان بي گناهي شدند كه به اتهام دست داشتن در شبكه جاسوسي مزعوم در زندان به سر مي برند.
در بيانيه فعالان مذكور، همچنين از دولت عربستان درخواست شده است زندانيان قديمي و فراموش شده در آن كشور آزاد شده و همه به خواسته هاي مشروع شهروندان پاسخ داده شود.

پربیننده ترین خبرها