خطر تبدیل قدس به پایتخت ابدی صهیونیستها

خطر تبدیل قدس به پایتخت ابدی صهیونیستها
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 13:51

روزنامه الریاض عربستان با هشداردرباره خطر تبدیل شدن قدس به پایتخت ابدی صهیونیستها ،عجز و ناتوانی کشورهای عربی برای جلوگیری از چنین فاجعه ای را نگران کننده دانست .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " یوسف کویلت" در سرمقاله روزنامه الریاض عربستان نوشت: به علت غفلت و ناتوانی رژیم های عربی نسبت به مسئله فلسطین و اهمال و بی اعتنایی بین المللی به اقدامات "اسرائیل" ، عملاً این مسئله از بین رفته است.

وی افزود : طبیعی است که در عصرتقسیم قدرت میان ابرقدرتها و نفوذ و تسلط آنها بر تصمیم گیری های جهانی، هیچ جایگاهی برای افراد ضعیف باقی نمانده و طرف عرب هیچ قدرتی برای حل ابدی مسئله فلسطین ندارد.

به نوشته کویلت ، "جان برد" وزیر امور خارجه کانادا، در ادبیات سیاسی جهان عرب نام آشنایی نیست، کسی که به عنوان نخستین مقام رسمی کانادا، با مسئولان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی ملاقات و سفارت کشورش  را به این شهر منتقل کرد؛ اما این تصمیم کانادا با محاسبات دقیقی به تعویق افتاد.

درادامه مقاله روزنامه الریاض آمده است: کانادا، نه تنها کشور مهمی در آمریکای شمالی بشمار نمی آید از نظر سیاسی و نظامی به مانند دیگر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان قادر به قدرت نمایی نیست. در نتیجه این اقدام کانادا می تواند سرآغاز حیله یا مقدمه ای برای تبعیت دیگر کشورها از این کشورآمریکای شمالی باشد.
کویلت افزود: به هر حال، اگر چندین کشور هر چند در فواصل زمانی مختلف، اقدام به انتقال سفارتخانه های خود به قدس اشغالی کنند و این شهر را به عنوان پایتخت ابدی "اسرائیل" به رسمیت بشناسند، واکنش کشورهای عربی و اسلامی در قبال شهری که برای مسلمانان  تقدس و ارزش معنوی دارد چگونه خواهد بود؟
الریاض نوشت : دیری نمی پاید که این مسئله طبیعی جلوه می کند و به بوته فراموشی سپرده می شود و کاملا طبیعی و بدون هیچ مشکلی، نمایندگانی از کشور های عربی و اسلامی برای دیدار با مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی در بیت المقدس رهسپار این شهر می شوند. اگر چنین اقدامی فردا محقق نشود سال یا سال های آیند انجام می شود. در واقع توطئه و طرحهای "اسرائیل" در ورای این دسیسه، برای قدرتهای مدافعش شناخته شده است و با اجرای چنین توطئه ای از سرزمین فلسطین جز نامی عربی در خاک "اسرائیل" باقی نمی ماند . این حقیقتی تلخ است که حتی تصورش هم شدنی نیست. این دومین معادله در طرح های "اسرائیل" و کشورهای حامی این رژیم است.
نویسنده مقاله تاکید می کند که در نتیجه موج محکومیت ها ، تظاهرات  و هشدارها به رژیم اشغالگر و برخی رژیم های سازش کار عرب، سرزمین های اسلامی را فرا می گیرد و این بار شکست های اسرائیل در میدان جنگ به میدان دیپلماسی منتقل می شود. متاسفانه فلسطینی ها در تقسیم سرزمینشان و آوارگی در کشورهای عربی و دیگر نقاط دنیا بی تاثیر نبوده اند بطوریکه اکنون کرانه باختری به سبب سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه آن را  به مجموعه ای از کانتون های جدا از هم تبدیل کرده است. بنابراین بدون تردید، این اقدام مهم و حساس مقام کانادایی با چراغ سبز مستقیم  اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است.
کویلت در پایان هشدار داد که بی اعتنایی عرب ها ، بیت المقدس را به پایتختی برای اسرائیل تبدیل خواهد کرد، و بی شک این آخرین شکست عرب ها نخواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها