موضع مهم مسکو در بحران سوریه

موضع مهم مسکو در بحران سوریه
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 13:54

العالم - نویسنده و تحلیلگر سیاسی روس ضمن تاکید بر خطر حمایت های تسلیحاتی از شورشیان سوری، آمادگی مسکو برای توقف صادرات سلاح به سوریه را موضع مهم و جدیدی دانست.

" یوگنی سیدروف " به شبکه خبری العالم، گفت: اقدام آمریکا در گنجاندن نام جبهه النصره در فهرست گروه های تروریستی پس از همکاری این گروه با سازمان القاعده قابل پیش بینی بود؛ در زمان حاضر واشنگتن به دلیل درک خطر تروریسم و جبهه النصره در برخورد با بحران سوریه نرمش بیشتری از خود نشان می دهد.
نویسنده و تحلیلگر روس، افزود: میان آمریکا و هم پیمانانش نظیر فرانسه درباره سوریه اختلاف وجود دارد؛ به عنوان مثال آمریکا با طرح قطعنامه ای در شورای امنیت برای محکومیت انفجارهای اخیر دمشق مخالفت کرد؛ اما فرانسه این انفجارها و عاملان آن را محکوم کرد؛ این گونه اختلافات معنی مهمی دارد.
سیدروف با اشاره به نگرانی روسیه از نفوذ القاعده و گروهک های تروریستی در شمال قفقاز، ادعای تلاش روسیه برای بزرگنمایی نقش جبهه النصره و سازمان القاعده در سوریه را رد کرد و گفت: مخالفان نظام سوریه دچار اختلاف درونی هستند، از سوی دیگر میان مخالفان و جبهه النصره نیز اختلاف شدیدی وجود دارد، زیرا النصره دست به اقدامات غیرمسئولانه ای می زند که به اهداف مخالفان نظام ضربه می زند.
تحلیلگر روس نگرانی مسکو از قدرت گرفتن القاعده و جبهه النصره در سوریه را حقیقی دانست و گفت: روسیه و آمریکا می توانند برای کنترل بحران سوریه گام های اولیه را بردارند.
وی با یادآوری اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سفر به آلمان با مضمون توقف فوری سلاح رسانی به طرفین در سوریه، گفت: روسیه آماده است تا صادرات سلاح به سوریه را متوقف کند؛ پیشنهاد پوتین عنصر تازه ای در موضع گیری روسیه به شمار می رود که باید مدنظر قرار گیرد.
سیدروف با تاکید بر اینکه سلاح رسانی به گروه های تندرو در سوریه به پیچیدگی اوضاع در این کشور می افزاید، تصریح کرد: این گونه اقدامات آینده سوریه را تهدید خواهد کرد و پیامدهایی وخیم و غیرقابل پیش بینی به دنبال خواهد داشت.
13-22:42

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها