روزنامه نگاری مصری مطرح کرد :

استبداد مرسی ؛ جایگزین استبداد مبارک

استبداد مرسی ؛ جایگزین استبداد مبارک
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 14:16

العالم، قاهره - یک روزنامه نگار مصری اخوان المسلمین را مسئول بحران فعلی کشور دانست و گفت: نظام استبدادی حسنی مبارک در مصر جاي خود را به مستبدان ديگري داده است.

" يسري حسين" در گفتگو با شبكه خبري العالم، مشکلات مصر را فراتر از جناح بندی های سیاسی دانست و گفت: رویدادهای این کشور به مرحله خشونت، درگیری های شدید و تنش های مذهبی رسیده است.
نويسنده و روزنامه نگار مصري دليل تنش هاي مذهبی بین مسلمانان و قبطي ها را فقدان حاكميت دولت و برنامه های سیاسی برای حل و فصل تنش ها دانست و گفت: دولت مرسی تصميم گرفته همه امور را مرتب نشان دهد و وانمود کند که جز جبهه بندي سياسي هيچ مشكل ديگري در كشور وجود ندارد.
وی، افزود: اخوان المسلمين تنها براي مقابله با گروه هاي سياسي طرح و برنامه دارد و هيچ طرحي براي گفتگو با مخالفان اعم از جبهه نجات ملي، نيروهاي ملي گرا، ليبرال ها، چپ گرايان و قبطي ها ندارد. در این میان حتي نظام مصر بر ادامه حكومت هشام قنديل تنها به عنوان نخست وزير " نظام اخوان المسلمين " تأكيد دارد.
حسین خواستار پیروی حکومت مصر از اراده و پاسخگویی به خواسته های مردمی و حل و فصل بحران دادستان کل شد و گفت: حکومت باید با ايجاد فضاي باز و گفتگو با نيروهاي سیاسی در جامعه به تنش هاي كنوني پاسخ دهد.
روزنامه نگار مصري ضمن هشدار به بی توجهی دولت نسبت به رشد اقتصادي، نابسامانی وضعیت بخش صنعت و کشاورزی، اخذ وام های پر بهره از قطر و ساير كشورها تاکید کرد که بحران كنوني بر زندگي شهروندان تأثير به سزايي خواهد گذاشت.
يسري حسين لازمه حل مشکلات اقتصادی مصر را حل و فصل اوضاع سیاسی دانست و گفت: جماعت اخوان المسلمين به عنوان حزب حاكم مسئول بحران كنوني مصر است؛ اخوان المسلمین باید برای خارج کردن کشور از این بحران همه را به وحدت ملی دعوت کند.
نويسنده و روزنامه نگار مصري جماعت اخوان المسلمين را به پیروی از اصول، افكار و ديدگاههاي رژیم حسني مبارك متهم و تأكيد كرد: در مصر لجاجت و اصرار شديدي بر مواضع ديده مي شود و نظام استبداد، جاي خود را به مستبدان ديگري داده است.

13-20:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها