احداث دیوار نژادپرستانه برای اشغال خاک یمن

احداث دیوار نژادپرستانه برای اشغال خاک یمن
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 23:03

صنعا، العالم - فعال سیاسی یمنی با اشاره به احداث دیوار حائل نژادپرستانه توسط دولت عربستان در مرز این کشور با یمن، گفت: دولت یمن به تمامیت ارضی کشور توجهی ندارد و تنها قبایل یمنی از تمامیت ارضی کشور دفاع می کنند.

"احمد الجنید" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: عربستان ده ها کیلومتر از مناطق مرزی ویژه چرای دام را که طرفین در خصوص آن بر اساس موافتنامه طائف به توافق رسیده بودند، از یمن جدا کرده و بر آن سیطره یافته است.

 

وی افزود: رژیم آل سعود با نقض توافقنامه طائف، در این مناطق دیوار حائل نژاپرستانه احداث کرده تا مانع استفاده یمنی ها از این چراگاه ها شود.

این فعال سیاسی یمنی، هماهنگی عربستان با طرف های رسمی یمنی برای احداث این دیوار را بعید دانست و گفت: علت این امر آن است که دولتمردان یمن به ابزار دست حکام آل سعود تبدیل شده اند و در اصل دولت یمن ساخته دست آل سعود است.

 

وی افزود: رژیم آل سعود تمامیت ارضی یمن را به رسمیت نمی شناسد و این کشور را در واقع "حیات خلوت" خود می داند.

 

الجنید خاطرنشان کرد که براساس توافقنامه طائف، حدود 40  کیلومتر از مناطق مرزی بین یمن و عربستان به چرای دام اختصاص یافته است، اما عربستان به تازگی حتی علائم و نشانه های مرزی را نیز در این مناطق برداشته و گزارش یک هفته پیش سازمان ملل متحد نیز به این امر اذعان دارد.


وی اظهار داشت: به اعتراف کمیته های ذی ربط سازمان ملل متحد، سازمان های حقوقی و خبرنگاران رسانه هایی که از این منطقه بازدید کرده اند، دیوار نژادپرستانه عربستان در مرز با یمن احداث شده است؛ اما با وجود این مقامات یمنی تصمیم گرفته اند هر خبرنگاری را که به این منطقه برود بازداشت کنند.

 

 الجنید در ادامه با بیان این که منافع ملی یمن بر اثر سیاست های رژیم آل سعود در عرصه های مختلف  دچار زیان شده است، گفت: آل سعود حتی به یکی از شرایط توافقنامه طائف هم پایبند نیست و 300 هزار کارگر بی گناه یمنی را به شیوه ای اهانت آمیز از عربستان اخراج و شماری از ابتاع یمنی را نیز به تازگی بدون ارتکاب هیچ جرمی بازداشت کرده است.
وی تاکید کرد: احداث دیوار حائل خسارت سنگینی به کشاوزان و دامداران یمنی وارد و یمن را از شبه جزیره عربی جدا کرده است.
Ma.16:41.1

پربیننده ترین خبرها