انفجارهای بوستون و وحشت آمریکایی‌ها از بمب

انفجارهای بوستون و وحشت آمریکایی‌ها از بمب
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 07:43

سلسله انفجارهای روی داده در شهر بوستون آمریکا، وحشت را به چشم شهروندان آمریکایی وارد کرده است.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منابع خبری، در حالی که مقام های سیاسی و امنیتی آمریکا از جمله باراک اوباما گفته‌اند هنوز درباره عوامل بمبگذاری های بوستون اطلاعی ندارند، تحلیلگران امنیتی حملات روز دوشنبه بوستون را حرفه‌ای توصیف کرده و یک مقام کاخ سفید آن را حمله تروریستی خوانده است.
رسانه‌های دیداری و شنیداری آمریکا به صورت زنده از محل حادثه که ده‌ها کشته و زخمی داشت گزارش می‌دهند، اما سوال مهم اینجاست که در یکی از مهمترین شهرهای ساحل شرقی آمریکا که حساسیت‌های بسیار امنیتی و نظامی دارد چه جریان و سازمانی اقدام به چنین عملیاتی کرده‌اند.
شبکه خبری سی.ان.ان از قول کارشناسان امنیتی خبر داد که بمبگذاری‌های بوستون بسیار حرفه‌ای طراحی شده بود.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام کاخ سفید که نخواست اسمش فاش شود، نوشت: حملات بوستون تروریستی است. این مقام کاخ سفید افزود: هنوز باید به تحقیقات ادامه داد تا مشخص شود آیا عامل این حمله خارجی یا داخلی بوده است.
بازار شایعات در مورد عامل و یا عوامل این انفجارها همچنان داغ است و مردم بوستون که تاکنون چنین انفجارهایی را به چشم ندیده‌اند و شهرشان به صورت نیمه‌ تعطیل درآمده، هر گمانه زنی را به سرعت مورد توجه قرار می‌دهند.
هر چند که همیشه نگاه‌ها به سمت گروه‌های تروریستی خارجی مانند القاعده می‌رود، اما نباید از نظر دور داشت که در خود آمریکا نیز حرفه‌ای‌ترین و بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی فعالیت دارند که به عنوان نمونه یکی از آنها در سال 1996 در ایالت اوکلاهما بمبی بسیار قوی را منفجر کرد که صدها کشته و زخمی در پی داشت.
از سوی دیگر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ساعتی پس از انفجارهای تروریستی در شهر بوستون برای مردم آمریکا سخن گفته و خواستار افزایش تدابیر امنیتی در سراسر این کشور شد.
رییس جمهور آمریکا وعده داد که عوامل حمله تروریستی بوستون را دستگیر کرده و به پای میز محاکمه بکشاند.
اوباما در عین حال تاکید کرد: هنوز نمی‌دانیم چه کسی این کار را کرده است و نباید زود قضاوت کنیم.
با این حال به نظر می‌رسد که این انفجارها بار دیگر ضرورت توجه دولتمردان آمریکایی به تحولات داخلی کشورشان را مورد تاکید قرار داده و به آنها یادآوری کرده که چنین انفجارهایی که روزانه چند عدد از آنها کشورهایی مانند عراق، افغانستان و سوریه را می‌لرزاند – کشورهایی که آمریکا در آنها دخالت مستقیم داشته و دارد – تا چه اندازه می‌تواند تلخ و گزنده باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها