رابطه رانندگی زنان سعودی با میزان بیکاری

رابطه رانندگی زنان سعودی با میزان بیکاری
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 13:31

یکی از شاهزادگان سعودی با حمایت از حق رانندگی زنان در عربستان، آن را دارای تاثیرات مثبت دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهزاده ولید بن طلال میلیاردر سعودی که برادرزاده ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی است، از حق رانندگی زنان حمایت  کرد و آن را برای اقتصاد بیمار عربستان مفید دانست.
وی روز یکشبنه در صفحه شخصی خود در  تویتر نوشت: اجازه دادن به زنان عربستانی برای رانندگی  سبب بی نیازی از 500 هزار راننده خارجی خواهد شد که تاثیرات اقتصادی و اجتماعی زیادی بر کشور خواهد داشت.
وی به جزئیات این موضوع اشاره نکرد، اما مسئولان سعودی همواره نگرانی خود را از حجم پولی که کارگران خارجی از عربستان خارج می کنند، اعلام داشته اند.

در این گزارش آمده است که بسیاری از خانواده های سعودی اگرمجبور به پرداخت حقوق به راننده ها نباشند، درآمد بیشتری خواهند داشت .
گفتنی است عربستان سعودی که دارای حدود نه میلیون کارگر خارجی است، برای افزایش 10 درصدی اشتغال شهروندان سعودی در بخش های خصوصی، عملیات تعقیب و اخراج مهاجران غیر قانونی را آغاز کرده  است.

ده ها نفر از زنان سعودی پس از وقوع اعتراضات اخیر در کشورهای عربی خواهان برقراری دموکراسی در سال 2011 ، کمپینی را با عنوان رانندگی زنان ایجاد کرده و تصاویر و فیلم های رانندگی خود را در تویتر، فیس بوک و یوتیوب منتشر کردند که برخی از آنان برای مدت کوتاهی بازداشت شدند و دو تن از آنان نیز به اتهام مبارزه با شاه متهم شدند.

یکی از آنان پس تعهد دادن مبنی بر رانندگی نکردن برای بار دوم، آزاد شد اما دیگری به ده ضربه شلاق محکوم شد که خبرگزاری رویترز نتوانست اجرای حکم شلاق را تایید کند اما یک شاهزاده سعودی در توییتراز لغو این حکم خبر داد.

علیرغم نبودن قانونی مکتوب مبنی بر ممنوعیت رانندگی زنان، قانون عربستان مبتنی بر این است که شهروندان تا زمانی که در کشور به سر می برند باید از گواهینامه داخلی استفاده کنند اما مقامات این کشور، چنین  گواهینامه ای برای زنان صادر نکرده اند که این مساله خود رانندگی را برای آنان ممنوع کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها