مشاور سياسي محمود عباس:

سفر اردوغان به وحدت فلسطینیان لطمه می زند

سفر اردوغان به وحدت فلسطینیان لطمه می زند
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 13:57

مشاور سياسي محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، تاكيد كه سفر رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، به نوار غزه نبايد به وحدت فلسطيني ها لطمه بزند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نمر حماد در گفتگو با خبرگزاري آسيا اظهار داشت: تشكيلات خودگردان بايد از همه تلاش ها براي رفع كامل محاصره نوار غزه حمايت كند.
وي همچنين در اين خصوص كه سفر اردوغان در ماه آينده به غزه باعث تشديد شكاف و اختلاف داخلي در بين فلسطيني ها شود؛ هشدار داد.
نمر حماد بر ضرورت اين نكته تاكيد كرد كه سفرهاي رسمي از طريق تشكيلات خودگردان فلسطين برنامه ريزي شود.
اردوغان اعلام كرده است كه قصد دارد براي كمك به رفع محاصره رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه بعد از سفر رسمي خود در ماه مه به آمريكا، اواخر همان ماه به غزه سفر كند.
عزام الاحمد عضو كميته مركزي جنبش فتح نيز ديروز (دوشنبه) از تصميم اردوغان براي سفر به غزه انتقاد كرد و آن را باعث تشديد اختلاف بين فلسطيني ها دانست.
الاحمد در گفتگو با راديو صداي فلسطين با بیان اینکه محمود عباس روزهاي آينده به آنكارا مي رود و درباره سفر اردوغان بحث و گفتگو خواهد كرد، گفت: البته اميدواريم كه اين سفر انجام نشود.
وي تصريح كرد: هر مسوولي كه بدون هماهنگي با رهبري مشروع فلسطينيان از نوار غزه ديدن كند، شكاف و دو دستگي بين كرانه باختري و غزه را تقويت مي كند.

گفتنی است پس از هماهنگی های لازم میان ترکیه و رژیم اسرائیل، قرار است رجب طیب اردوغان در ماه آینده سفری تبلیغاتی به غزه داشته باشد. نخست وزیر ترکیه پیش از این خواستار لغو محاصره باریکه غزه به عنوان یکی از شروط برقرار روابط آنکارا - تل آویو شده بود که این درخواست از طرف سران رژیم اسرائیل رد شد و اکنون مشخص نیست که وی برای چه - در حالی که هیچ وعده ای نیز ندارد - راهی این منطقه جنگ زده و تحت محاصره خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها