هدف انفجارهاي عراق ارعاب راي دهندگان است

هدف انفجارهاي عراق ارعاب راي دهندگان است
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 14:19

بغداد (العالم) – عضو ائتلاف دولت قانون گفت كه انفجارهاي تروريستي اخير با توجه به نزديك بودن انتخابات شوراهاي استان پيش بيني بود و هدف آنها ارعاب راي دهندگان و جلوگيري از مشاركت مردم است.

عبدالحليم الرهيمي روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهارداشت: اين انفجارها تا زمان برگزاري انتخابات براي مرعوب كردن مردم و جلوگيري از مشاركت آنها روي خواهد داد و يك نوع اقدامات تحريك آميز رسانه اي و سياسي نيز در داخل و خارج از عراق براي انجام اين انفجارها وجود دارد.
وي به وحدت گروه هاي تروريستي موسوم به دولت اسلامي عراق و جبهه النصره در سوريه اشاره كرد و گفت: جبهه النصره وابسته به القاعده عناصر زيادي را به مناطقي كه در استان الانبار شاهد تحصن است، گسيل كرده تا اهالي را عليه دولت تحريك كنند.
الرهيمي تصريح كرد: هدف گروه هاي تروريستي در عراق از سال 2003 ميلادي تاكنون به شكست كشاندن روند سياسي از جمله انتخابات و سوق دادن مردم به شركت نكردن در انتخابات و به راه انداختن فتنه طائفه اي بين مسلمانان شيعه و سني و سرنگوني دولت است.
وي گفت: برخي گروه هاي مسلح اعلام كردند كه از اقدامات مسلحانه دست خواهند كشيد و در مقابل دولت نيز فضايي براي گفتگو با آنها به منظور برقراري آشتي ملي گشود و دولت از گفتگو با همه طرف هاي خواهان حفظ منافع كشور و شهروندان استقبال مي كند.
الرهيمي افزود: گفتگو نمي تواند با اشخاصي باشد كه خواهان گفتگو نيستند بلكه هدف آنها سرنگوني دولت و پارلمان و از بين بردن روند سياسي از طريق اقدامات تروريستي است.
وي تصريح كرد: اقدامات تروريستي اخير هرگز بر انتخابات شوراهاي استان تاثير نخواهد گذاشت و ملت عراق گسترده در آن شركت خواهد كرد.

شمار تلفات انفجارهاي متعدد تروريستي روز دوشنبه (26فروردين ماه 1392) در عراق 20 كشته و بيش از 200 مجروح بوده است.
tt-15-20:42

پربیننده ترین خبرها