الابراهیمی، نمایندگی اتحادیه عرب را نمی‌خواهد

الابراهیمی، نمایندگی اتحادیه عرب را نمی‌خواهد
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 16:17

دیپلمات های آگاه در مقر سازمان ملل متحد اعلام کردند اخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه که تا کنون با عنوان "فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب" در امور سوریه معرفی می شد، در نظر دارد از این پس به عنوان مدافع صلح و فرستاده سازمان ملل در امور سوریه فعالیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این منابع گفتند الابراهیمی از تحرکات اتحادیه عرب ناخرسند است و می خواهد از این پس نقشی به دور از اتحادیه عرب در ماموریت خود برای حل بحران سوریه ایفا کند.


به گفتۀ منابع مذکور، الابراهیمی امیدوار است در ماموریت وی اصلاحاتی صورت گیرد تا از این پس بدون هر گونه ارتباط رسمی با اتحادیه عرب، تنها فرستاده سازمان ملل باشد. وی معتقد است تحرکات اخیر اتحادیه عرب از جمله به رسمیت شناختن مخالفان دولت سوریه، نقش او به عنوان یک میانجی بی طرف در بحران سوریه را کم رنگ کرده و ادامه ماموریت وی را با مانع مواجه ساخته است.


منابع دیپلماتیک تاکید کردند: الابراهیمی که روز جمعه آینده گزارشی از وضعیت سوریه را به شورای امنیت ارائه می دهد، ترجیح می‌دهد در این مرحله فقط با سازمان ملل مرتبط باشد تا بی طرفی خود را تضمین کند.


یاد آور می شود طی هفته های اخیر بارها اخباری مبنی بر تصمیم اخضر الابراهیمی برای تقدیم استعفای خود از ماموریت در امور سوریه از سوی رسانه ها منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها