اسیران فلسطینی را دریابید

اسیران فلسطینی را دریابید
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 09:07

العالم - کمیته خانواده های اسرا و بازداشت شدگان ساکن قدس از جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی بین المللی دعوت کرد به وظایف و مسئولیت های قانونی خود عمل کرده و دشمن صهیونیستی را وادار به پایبندی به قوانین بین المللی نموده و تحرکاتی فوری و سازنده را در حمایت از اسرای قهرمان فلسطینی صورت دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم این موضوع در تجمع حمایت از اسرای فلسطینی در شهر قدس با حضور جریان های اسلامی و ملی ، باشگاه اسیر فلسطین و خانواده های اسرا اعلام شد.

در این تجمع که چهارشنبه شب برگزار شد شرکت کنندگان تصاویری از اسیر سامر عیساوی که از بیش از 270 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده، در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی در حمایت از اسرای فلسطینی، خواستار برچیدن شکاف داخلی و تحقق وحدت ملی فلسطین و آزادی اسرای فلسطینی به ویژه اسرای اعتصاب غذا کننده در زندان های صهیونیستی شدند.

کمیته اهالی اسرا و بازداشت شدگان ساکن همچنین با صدور بیانیه ای تاکید کرد که شمار اسرای ساکن این شهر که دارای برگه تابعیت آبی هستند، به 265 اسیر رسیده و هم اکنون 35 اسیر نیز به حبس ابد محکوم شده اند.

در این بیانیه، بر اهمیت تلاش برای آزادی تمامی اسرای فلسطینی و تضمین بازگشت آن ها به میان خانواده خود بدون هیچ قید و شرطی و قلمداد کردن آن ها همچون اسرای جنگی که حق دفاع از سرزمین خود را دارند، تاکید شده است.

این بیانیه همچنین خواستار تغییر معادلات تحمیلی دشمن صهیونیستی در شیوه برخورد با مساله اسرا بر اساس عوامل جغرافیایی، سیاسی و حزبی شده، زیرا اسرا نمایندگان ملت فلسطین با تمامی ابعاد سیاسی، جغرافیایی و سازمانی آن هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها