اسد : غربی ها بهای حمایت از القاعده را می پردازند

اسد : غربی ها بهای حمایت از القاعده را می پردازند
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 09:21

العالم - رئیس جمهوری سوریه ضمن انتقاد از مواضع دو گانه غرب در مبارزه با تروریسم، گفت: غربی ها به دلیل حمایت از گروه القاعده بهای سنگینی خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بشار اسد در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اشاره به مواضع دوگانه غرب در مسئله مقابله با تروریسم در سوریه خاطرنشان کرد دولت سوریه به علت مقاومت ملت این کشور در برابر توطئه تحمیلی ایستادگی کرده است.

وی با بیان اینکه کشورش با خطر استعمار جدید روبرو است افزود:  چاره ای جز پیروزی در نبرد تحمیلی بر این کشور نیست در این غیر این صورت چیزی از سوریه نمی ماند.

وی گفت : بشار اسد  با تاکید بر اینکه آنچه همیشه برای ما در درجه اول اهمیت است جنبه های انسانی و حفظ جان مردم سوریه است.

اسد گفت: اگر بر تروریستها در سوریه چیره نشویم، آزادی هیچ منطقه ای در این کشور معنی نخواهد داشت.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به این که جنگی تمام عیار بر ملت سوریه تحمیل شده است، هوشیاری ملت این کشور را دلیل اصلی شکست این توطئه دانست.

وی گفت: سوریه در این شرایط با تلاش استعماری جدیدی روبروست. استعمارگران به شیوه های مختلف به سوریه حمله کردند. استعمارگران اتباع کشورهای مختلف را به سوریه اعزام کردند و این اقدام استعمارگران تاکتیک جدیدی است که با تاکتیک سنتی آنها در گذشته متفاوت است. استعمار نو نظامیان خود را به منطقه می آورد و آخرین نمونه آن اشغال عراق و افغانستان توسط آمریکا بوده است.این کشورها در ابتدای بحران سوریه حمایت سیاسی و رسانه ای از تروریست ها داشتند و اخیرا به صورت علنی حمایت مادی،لجستیک و تسلیحاتی از تروریست ها می کنند.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد:در بحران سوریه عوامل داخلی نظیر شماری از گروه های دزد و مزدور وجود دارند که در برابر دریافت پول از خارج به اقدامات تخریبی مشغول می شوند.همچنین گروه های تکفیری،القاعده و جبهه النصره نیز در سوریه فعال هستند که وابسته به نظرات فکری واحدی هستند. مسئله اصلی این است که ما به صورت اساسی با این نیروهای تکفیری مقابله می کنیم. نیروهای درجه دوم و سوم به غیر از تکفیری ها با ضربات شدیدی روبرو شده اند و این نیروها دیگر نقاط سوریه حضور ندارند یا این که مجبور شدند در سایه القاعده با وجود اختلاف فکری به فعالیت های خود مشغول شوند. بنابراین ما در حال حاضر به نبرد با نیروهای تکفیری مشغول هستیم.

بشار اسد ادامه داد: هوشیاری در میان مردم سوریه درباره کشوری که از امنیت و همزیستی برخوردار باشد بر همگان بیشتر شده است. ملت سوریه در طول دو سال در برابر این حملات مقاومت کرده است. برخی از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای به دنبال انتشار ایده های تکفیری، فرقه ای و تفرقه در سوریه هستند ولی ملت سوریه ملتی بزرگ است و هیچ نگرانی از آن وجود ندارد. ملت سوریه در مناسبت های مختلف وحدت ملی خود را نشان داده که آخرین مورد آن پس از شهادت علامه البوطی بوده است.  این وضع به معنای آن است که وحدت ملی واقعی در کشور وجود دارد و وجود برخی از افرادی که از ایده های فرقه ای در کشور حمایت می کنند، منبع نگرانی برای این کشور نیست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها